Потіха вимогливому вуху — в День Європи - Культура - dt.ua

Потіха вимогливому вуху — в День Європи

24 травня, 17:18 Роздрукувати Випуск №19, 25 травня-31 травня

Уже не вперше під стінами Софії Київської кияни та гості столиці слухали класичну музику у виконанні українських академічних артистів.

Цей проект називається "Гала-концерт українських зірок світової оперної сцени", і приурочений він до Дня Європи. Тому в третій вікенд травня на київських вулицях лунало все розмаїття музичних жанрів та стилів. 

У вечірній прохолоді над площею біля підніжжя храму звелася тимчасова сцена. Її задник прикрасив величезний лелека в польоті, складений школяркою Александрою Шпільфогель із нот записів українських пісень — як символ повернення українців до своїх витоків. 

Концерт на Софійській площі складався з вокальних, хорових та оркестрових оперних хітів. Акомпанував симфонічний оркестр Національної філармонії. За пультом стояли Микола Дядюра та запрошений із Дніпра гість — Дмитро Логвін. У концерті також брала участь славетна хорова капела "Думка", яка відзначила цього сезону 100-ліття. 

Концертові передувала коротка промова міністра культури Євгена Нищука, оскільки цей проект — одне із вдалих творінь його відомства. 

Відкрили програму увертюрою до "Тараса Бульби" Миколи Лисенко. Це дуже відомий твір, кожен його звук знають шанувальники академічної музики. 

На жаль, робота звукорежисерів гала-концерту не дотягувала до стандартів, і було прикро за композитора й оркестр. 

Тарас Штонда — яскравий, артистичний, багатий бас — заспівав арію Тараса Бульби, продовживши мотив українського патріотизму. 

На контрасті молодий талановитий тенор Валентин Дитюк виконав знаменитий романс Неморіно Una furtiva lagrimа ("Потаємна сльоза"). Чудову ліричну сторінку з "Любовного напою" Гаетано Доніцетті публіка любить, і виступ отримав палке схвалення слухачів. 

У столичній опері Дитюк співає зі студентської лави, його творча доля складається вдало, тим паче що в Києві мало чудових тенорів. Тому виступ цього співака — заслужений успіх. 

Настав час Моцарта. Дмитро Логвін продиригував увертюрою до "Весілля Фігаро", а потім наш Андрій Бондаренко, ангажований кращими театрами Європи і США, виконав Non piu andrai, farfallone amoroso ("Хлопчик жвавий") — арію Фігаро. Можливо, баритон, який недавно зачарував київських слухачів у "Богемі" Джакомо Пуччіні, був не в голосі: він відверто кілька разів "не дістав верхівок" (хоча тембр в Андрія прекрасний, і артистизму йому не позичати). 

Арію Леонори D'amor sull'ali rosee з "Трубадура" Дж. Верді Людмила Монастирська під батутою Миколи Дядюри проспівала чудово. Досвід, зрілість, безпомильність кожного мелодійного повороту, бездоганні фіоритури й тонкі нюанси принесли втіху вимогливому вуху. 

Нагадаю, що 18 травня Україна, крім Дня Європи, відзначала ще й День боротьби за права кримськотатарського народу, а 19-го — День пам'яті та жалоби за жертвами політичних репресій в Україні. Тому, коли на сцену вийшов хор "Думка" (художній керівник Євген Савчук), то в супроводі оркестру прозвучала жалобна, зосереджено-скорботна Lacrimosa з моцартівського Реквієму, доречна цього дня. 

Режисер Анатолій Солов'яненко побудував концерт "за висхідною", в наступному номері знову прозвучали сумні мотиви. Знаменитий хор рабів-іудеїв із вердієвської опери "Набукко" Va pensiero летів над квітучими київськими каштанами до берегів сивого Дніпра. 

Після нього, як і в опері Верді, на сцену вийшов Сергій Магера. За сюжетом, іудейський первосвященик Захарія закликає одноплеменців не впадати у відчай, адже ця арія, відома як пророцтво, символізує надію на майбутнє: правильно обраний шлях і віра неодмінно приведуть до порятунку. Партію написано для баса, в ній чимало дуже низьких, "рокітливих" нот, які не завжди вдавалися солістові. 

Андрій Бондаренко чудово проспівав Арію Дон Жуана з однойменної опери Моцарта (диригував Дмитро Логвін). Під керуванням гостя з Дніпра оркестр виконав симфонічний Антракт до IV дії "Кармен" Жоржа Бізе. 

Далі український бас Тарас Штонда виразно й технічно "вихлюпнув" сатанинський негатив Куплетів Мефістофеля з опери Шарля Гуно "Фауст". 

Пролунала увертюра до опери Д.Верді "Сила долі". Через погане "озвучування" музика, дуже популярна і яскрава, не справила належного емоційного впливу, оскільки втрачався баланс оркестрових груп та партій. Сумно, що технічні причини не дають можливості донести справжню звукову картину, бездоганне звучання. 

Людмила Монастирська проспівала Каватину Тасеа la notte placida і Кабалетту Di tale amor із "Трубадура" Верді. Партія Леонори з "Трубадура" високо оцінюється у виконанні видатних зіркових сопрано ХХ ст. Леонтини Прайс, Монсеррат Кабальє. Наша Людмила Вікторівна — дуже хороша співачка. Недарма її голосом і грою насолоджуються слухачі Метрополітен опера, Ла Скала. Наступного дня після концерту примадонна полетіла до Барселони. У театрі Liceu у червні вона проспіває вісім вистав у партії Тоски в однойменній партитурі Джакомо Пуччіні. Її партнерами виступлять зірки першої величини: бас-баритон Ервін Шротт (барон Скарпіа) і тенор Джонатан Тетельман (Маріо Каварадоссі). 

А ось кодою концерту стали три останні номери. Сергій Магера пророкотав знамениту й актуальну в наш час арію "Про наклеп" із "Севільського цирульника". 

Дуже привітно шанувальники опери сприйняли грайливу Пісеньку Герцога з "Ріголетто" Джузеппе Верді. Валентин Дитюк був у хорошій формі, проспівав на піднесенні та в характері. 

Завершив open-air фрагмент Фіналу 9-ї симфонії Бетховена — гімн сучасної Європи, Ода "До радості" на вірші Фрідріха Шиллера. Хор "Думка" позаду оркестру і п'ятеро солістів на авансцені урочисто й бадьоро пророкували мирне майбутнє нашій країні. Публіка на Софійській площі проводила артистів оваціями й неохоче розходилася, насолоджуючись свіжою прохолодою весняного вечора. 

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №38, 12 жовтня-18 жовтня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво