Український експерт розповів, як боротися із сомалійськими піратами - Архів - dt.ua

Український експерт розповів, як боротися із сомалійськими піратами

14 січня, 2011, 11:14 Роздрукувати

Ефективно протистояти піратським атакам у сомалійських водах можна за допомогою розміщення на торгових суднах мобільних груп спецназу на період проходження через небезпечні ділянки, а також шляхом введення заборони на використання швидкісних човнів у міжнародних водах північної частини Індійського океану.

Ефективно протистояти піратським атакам у сомалійських водах можна за допомогою розміщення на торгових суднах мобільних груп спецназу на період проходження через небезпечні ділянки, а також шляхом введення заборони на використання швидкісних човнів у міжнародних водах північної частини Індійського океану. Про це у статті для «Дзеркала тижня» заявив старший судновий механік, кандидат технічних наук Анатолій Фока. На думку моряка, створення спеціальних фондів для викупу моряків може тільки стимулювати піратів, яким байдуже, звідки беруться гроші, що передаються їм у якості викупу. Захист конвоїв за допомогою військових кораблів є ефективною, але вкрай дорогою мірою, констатує Фока. «Необхідно забезпечити військовий захист цивільних суден шляхом посадки на їхній борт (на час переходу судна у небезпечній зоні) службовців спецназу. На мою думку, досить мати на судні групу із семи осіб. Їхнє озброєння - персональні автомати, два гранатомета і наявність бронежилетів. Двоє людей (по одному з кожного борту) будуть постійно забезпечувати контроль за ситуацією», - зауважує моряк. На думку Фоки, така форма охорони буде вельми ефективною - пірати вже не будуть упевнені в беззахисності будь-якого судна, навіть якщо воно йде без конвоювання військовими кораблями. «У комплексі для організації такої охорони достатньо поставити невеликі базові судна для розміщення спецназу. Такі судна повинні бути встановлені у трьох (на сьогоднішній день) точках: Баб-ель-Мандебська протока, північний край острова Мадагаскар, біля берегів Омана у місці входу в Оманську затоку. Не виключено, що такі заходи змусять піратів піти у зону Індійського океану, тоді потрібно буде встановити ще одне базове судно - біля південного краю Індії», - припускає моряк. Фінансово, на думку Фоки, таке рішення у багато разів дешевшим, ніж конвоювання суден. За розрахунками експерта, якщо оплачувати службовців спецназу в розмірі 100 доларів на добу, то за один перехід судна через небезпечну зону судновласнику потрібно буде сплатити близько 5-7 тисяч доларів. «Сюди входять витрати на утримання базових судів за добу експлуатації порядку однієї тонни палива (порівняйте з витратою палива для військового корабля, який бере участь у конвоювання суден, порядку 40-60 тонн). За умови отримання грошей за роботу транспортного судна у розмірі 5-15 тисяч доларів на добу судновласник розлучиться всього лише з одноденним заробітком», - упевнений Фока. Друга складова концепції боротьби з піратами, на думку моряка - введення заборони на використання швидкісних човнів у міжнародних водах північної частини Індійського океану. «Про це має бути оголошено у ЗМІ близьких до зони країн: порушники заборони будуть заарештовані і примусово направлені на берег, а самі човни знищуватимуться. У жодному разі човни не повинні конфісковуватися: через три дні у них з'являться нові власники. Тому - тільки знищення», - заявив Фока. Такий підхід до боротьби з піратством він пояснює тим, що для рибного лову досить човнів із швидкістю п'ять-шість вузлів. Такі човни абсолютно безпечні для сучасних транспортних суден, що розвивають швидкість 10-25 вузлів. Детальніше читайте у статті Анатолія Фоки «В'ялобіжуча партія сомалійського піратського гамбіту» у свіжому номері «ДТ».
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №47, 7 грудня-13 грудня Архів номерів | Зміст номеру < >