Технології логістики та ефективне виробництво

Поділитися
Ми продовжуємо обговорення теми конкурентоcпроможності України в різних аспектах: науковому, економічному, виробничому, тобто так, як її бачать читачі «ДТ», які написали нам...

Ми продовжуємо обговорення теми конкурентоcпроможності України в різних аспектах: науковому, економічному, виробничому, тобто так, як її бачать читачі «ДТ», які написали нам. На адресу рубрики приходять різні за обсягом матеріали — від коротких емоційних нотаток до великих дослідницьких статей, і географія їх охоплює практично всі регіони країни. З цього ми робимо висновок, що тема хвилює якщо не все суспільство, то його найактивнішу частину. Саме тих людей, яким небайдуже місце їхньої країни в сьогоднішньому і завтрашньому глобальному світі. Які вважають, що навіть їхнє скромне слово може принести користь спільній справі.

В одному з минулих номерів «ДТ» у нашій рубриці вийшла стаття Сергія Мосова про проблеми інтелектуальної власності. Сьогодні публікуємо статті ще двох авторів. Тим, у кого є ідея, коментар і просто зауваження з теми конкурентоспроможності України, нагадуємо, що надсилати їх можна електронною поштою на адресу рубрики compete@mirror.kiev.ua

За 14 років діяльності нашого підприємства на ринку інструментів та оснащення для машинобудування, електронної промисловості, будіндустрії, деревообробки і медицини ми вивчили особливості конкуренції в цих сегментах і визначили методи адекватної реакції. Практика показала, що найефективніший напрям для підвищення продуктивності за мінімальних витрат — це використання технологій логістики. Недооцінка і, як наслідок, недовикористання її можливостей призводить до гальмування розвитку.

Нагадаємо, логістика — це наука про планування, управління та контроль за рухом матеріальних, інформаційних і фінансових потоків на виробництві. Сучасне уявлення про логістику як про ефективний науково-практичний напрям сформувалося зовсім недавно й усе ще не має закінченого вигляду. Проте в нього велике майбутнє, тому що смисл логістики — не лише у визначенні умов, за яких досягається мета, а й у пошуку найвигіднішого шляху до неї.

Значущість логістичних інновацій у нашій країні ще не усвідомлено на належному рівні, особливо стосовно сектора інформаційних послуг, аналізу загальних витрат і ризиків. Адже рівень організації та впровадження логістики на підприємстві — це один із визначальних чинників його конкурентоспроможності.

Оцінюючи весь спектр можливостей, слід якнайшвидше позбутися застарілих уявлень про логістику та маркетинг, як про транспортування і продаж. Логістика тісно взаємодіє з кожною із чотирьох складових маркетингу: місце, ціна, продукт і просування. Маркетинг, крім усього іншого, слід розуміти як інвестиційний процес, що визначає формування та підтримку обмінних взаємовідносин із замовниками і партнерами.

Виробнича логістика — найскладніша та найменш вивчена, а тому все ще мало застосовувана на практиці в нашій країні. Ізолювання промислових підприємств від сфери послуг — великий мінус їхньої конкурентоспроможності. Тому що технічне обслуговування може виявитися саме тим головним чинником, який формує попит на високотехнологічну продукцію. Маркетинговими дослідженнями встановлено, що споживачам потрібні не стільки нові вироби, скільки рішення, які пропонують нові вигоди.

Принагідно зауважу, що актуальність логістики значно зросте з посиленням конкуренції при вступі нашої країни до СОТ. Вивчення ймовірних дій конкурентів дасть змогу визначити найправильнішу реакцію на ці дії.

Логістична концепція управління виробництвом орієнтується на виконання замовлень без затримок, «точно в строк», а не на склад. Складування великих запасів — це вже архаїзм. Сьогодні зберігання запасів замінюється інформацією про їхнє оперативне придбання (віртуальний склад).

Час, із погляду логістики, сам по собі також є одним із різновидів витрат виробництва. Саме затримки в часі, за оцінками експертів, максимально «сприяють» скороченню прибутку. Що, природно, спричиняє погіршення обслуговування споживача. Крім того, затримки в часі — це додаткові витрати, яких зазнає споживач, змушений або чекати виконання замовлення, або шукати альтернативу.

Важливо, щоб період очікування, як наслідок затримки в часі, не став фатальним «гальмом» конкурентної переваги — як для кожного підприємства, так і для країни загалом.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі