Об’єднання транспорту «Укрзалізниці» і приватних операторів може призвести до росту цін на вантажоперевезення

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися

Створення спільного парку рухомого складу державного та приватного залізничного транспорту, який ініціює «Укрзалізниця», може призвести до монополізації і зростання цін на послуги з вантажоперевезення, заявили приватні оператори у коментарі для «Дзеркала тижня».

За словами президента Асоціації операторів залізничного транспорту Галини Поліщук, пропозиція «Укрзалізниці» щодо об’єднання з приватними операторами є декларативною, а схема роботи недопрацьована. Зокрема, у вітчизняному законодавстві немає поняття «оператор».

«Користуючись цим, «Укрзалізниця», коли їй вигідно, визнає операторів, а коли ні — зовсім їх не бачить. Та й операторів у чистому вигляді досить мало — три-чотири компанії. Решта власників вагонів вважаються транспортними підрозділами промислових холдингів», - зазначила вона.

Окрім того, Поліщук підкреслила, що «Укрзалізниця» не є суб’єктом господарської діяльності, а лише «дорадчим органом при шести дорогах», тому якщо й укладати договір, то тільки з самими дорогами. «В операторів угоди на організацію та перевезення вантажів у приватному рухомому складі вже є і укладати нові немає сенсу», - пояснила вона.

За словами президента Асоціації підприємств-власників відомчого транспорту та операторів вантажних залізничних перевезень «Укрвідтранс» Наталії Петриненко, у документі про співробітництво, зокрема, не прописані зобов’язання «Укрзалізниці», проте є зобов’язання окремих залізниць і оператора, який виконує функції відправника і отримувача.

Ще однією причиною, чому приватні власники не хочуть вступати у спілку з державною монополією, пояснює Петриненко, є те, що багато хто з них купував вагони у кредит. І оскільки майно перебуває у заставі, немає жодних гарантій, що банки погодяться його комусь передавати.

Важливим для операторів залишаються і рівень отримання достатнього доходу, щоб повернути вкладені кошти і сплатити відсотки. Запропонована ціна від 20 до 26 франків за вагон - економічно не вигідна, зазначають вони.

«Я, приміром, не уявляю, як в Україні державна компанія буде розраховуватися з приватними операторами, — говорить директор компанії «Трансгарант Україна» Едуард Татьянич. — Якщо це буде якась «вилка», то це вже шлях до непрозорості та зловживань. Якщо ж передбачається тільки управління без чітких ставок, то і це не в наших інтересах. Адже тоді одні вагони возитимуть дорогі вантажі, інші — дешеві, хоча вартість самого вагона може бути досить високою».

Докладніше читайте у статті Тетяни Перепаденко «Колективізація» у свіжому номері «ДТ».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі