Відмовившись від Ан-70, Росія програє в технічному плані, - експерт

06 квiтня 16:18

Росії є що втрачати в особі українського авіапрому.

 

У своїх намірах "покарати" Україну шляхом відмови від проекту Ан-70 Росія просто виявиться з військово-транспортною машиною, що поступається всім світовим аналогам, включаючи китайський. Таку думку в статті для ZN.UA висловив директор Центру досліджень армії, конверсії і роззброєння Валентин Бадрак.

Експерт нагадав, що російська сторона спочатку словами посла в Україні Михайла Зурабова, а потім і серією недвозначних дій заявила про черговий вихід з проекту створення та виробництва військово-транспортного літака Ан-70. За словами російського посла, причиною відмови став той факт, що Росія почала виробляти свої військово-транспортні літаки Іл-476.

Бадрак відзначає, що ще в 2003 році Ан-70 встановив шість світових рекордів вантажопідйомності, серед іншого, піднявши на випробуваннях 55 т вантажу на висоту 7355 м. За ефективністю Ан-70 перевершує навіть А400М. Ан-70 здатний перевозити 98% наявних основних видів озброєнь (за спеціальним списком, відпрацьованим кілька років тому військовими РФ і розробниками), а Іл-476 - тільки 70%.

Якщо говорити про номенклатуру озброєнь, то Ан-70 бере на борт 19 одиниць техніки, а Іл-476 - тільки 9. Річ у тому, що перетин вантажної кабіни в Іл-476 значно менший, ніж у всіх сучасних військово-транспортних літаків: Ан-70, С-17, А-400М і навіть китайського Y-20 (створеного, до речі, не без допомоги ДП "Антонов"). У реаліях це виглядає так: ЗРК "Бук", танк Т-90, самохідна артилерійська установка МСТА-С, зенітний ракетно-гарматний комплекс "Тунгуска" і практично всі сучасні РЛС Ан-70 на борт бере, а ось Іл-476 - ні. Так, Іл-476 зможе взяти частина озброєнь у розібраному вигляді. Але війна на Кавказі, та й інші військові конфлікти стали яскравою демонстрацією необхідності впровадження оперативного десантного гасла "З неба - на землю - у бій!" Інакше привезене озброєння може просто стати трофеєм противника. До речі, російські військові самі визнавали, що повернення до проекту Ан-70 у 2009 р. (відразу після оцінки активних фаз чеченського конфлікту та російсько-грузинської війни) саме й зумовлене здатністю Ан-70 перекидати готові до дії озброєння.

zn
zn
Росія хоче модернізувати літаки Антонова без узгодження з українською стороною

Крім того, Ан-70 може злітати з необладнаних взлітно-посадкових смуг: для розгону йому потрібно 607 м по ґрунтовій смузі і 310 метрів - по обладнаній. Цю характеристику вважають важливою всі світові розробники, і тому С-17, А-400М і Y-20 володіють здатністю злітати з 900-метрових смуг, зокрема, ґрунтових. А ось для Іл-476 необхідна довжина взлітної смуги становить 2100 м.

Більше того, авіапромисловці стверджують, що на ґрунтових смугах Іл-476 злетить і сяде тільки порожнім - отже, перекидання озброєнь та особового складу не здійснить. Нарешті, найістотніша характеристика - витрата пального. В "Іла" вона в 1,7 разу більша. Витрата пального в Ан-70 становить 4400 кг на годину, тоді як у Іл-476 - 8100 кг на годину. Насправді (за російськими ж розрахунками) для виконання бойового завдання можна обійтися парком Ан-70, удвічі меншим, ніж парк Іл-476. Це при тому, що злітна вага оперативно-тактичного Ан-70 становить 125-140 т, а оперативно-стратегічного Іл-476 - приблизно 210 т.

Докладніше читайте в матеріалі "Літакобудування як розмінна монета". !zn

Читайте також:

"Антонов" не зможе поставляти Ан-70 до 2013 року

Міноборони РФ візьме участь у виробництві літаків "Руслан"

На відновлення виробництва "Русланів" буде потрібно не менше п'яти років

zn
zn
Заміну Ан-70 на Іл-476 "просунув" в інтересах родича заступник голови російського уряду