Випробування електромагнітної катапульти для корабельної авіації пройшли успішно

14 сiчня 12:28

У США пройщли успішні випробування електромагнітної катапульти для корабельної авіації. Більш ніж півсторіччя панування парових катапульт, призначених для запуску літаків з палуби авіаносця, незабаром буде перервано куди більш технологічним пристроєм.

 

У США пройщли успішні випробування електромагнітної катапульти для корабельної авіації. Більш ніж півсторіччя панування парових катапульт, призначених для запуску літаків з палуби авіаносця, незабаром буде перервано куди більш технологічним пристроєм.Система EMALS (Electromagnetic Aircraft Launch System, електромагнітна система запуску літальних апаратів) працює за принципом рельсотрона (рейлгана) - прискорювача мас, що являє собою електропровідні рейки, якими спрямовується апарат. Прискорення відбувається під дією магнітного поля, яке з'являється на рейках. Потужність лінійного двигуна, який використовується в EMALS, становить 100 тисяч кінських сил (73,5 МВт), що дозволяє надавати пілотованим і безпілотним апаратам швидкість до 333 км/год. Переваги цієї стартової катапульти перед нині існуючою, що працює на енергії пари, очевидні: менший шум, мінімальна кількість обслуги, більш висока продуктивність. Окрім того, пілот і літак відчувають не такі сильні перевантаження. Робота над EMALS почалася десять років тому. Цього року відбулося понад 720 тестових запусків на інженерній станції авіації ВМС США Лейкхерст, а в останні три дні там кілька разів успішно запустили палубний винищувач-бомбардувальник F/A-18E Super Hornet. Розробник, компанія General Atomics, має намір завершити проект до травня 2011 року, щоб відповідати планам будівництва авіаносця USS Gerald R. Ford (див. ілюстрацію вгорі), який повинен запрацювати у 2015 році. Саме для кораблів цього класу і призначені електромагнітні катапульти. На 2011 рік заплановані випробувальні запуски ще двох типів літаків ВМС - вантажного С-2 та навчально-тренувального T-45 Goshawk.

За матеріалами Компьюленты