Число жінок-водіїв у США вперше перевищило число чоловіків

13 листопада 13:00

За 15 років число чоловіків-водіїв у віці від 25 до 29 років знизилося на 10,6%, жінок - на 4,7%. Якщо нова тенденція збережеться, розрив у найближчі роки збільшиться ще більше. Це має позитивно відбитися на безпеці дорожнього руху.

 

Число жінок, що отримали водійські права, у США вперше перевищило число чоловіків. Експерти очікують, що зміна довгострокового тренда буде мати серйозні економічні наслідки і позитивно відіб'ється на безпеці дорожнього руху, передає Associated Press.

За даними Інституту досліджень транспорту (ATRI) Мічиганського університету, частка підлітків і молоді обох статей, що мають водійське посвідчення, різко знизилася в період з 1995 по 2010 роки, при цьому серед чоловіків скорочення було більш вираженим.

Так, за 15 років число чоловіків-водіїв у віці від 25 до 29 років знизилося на 10,6%, жінок - на 4,7%. Якщо нова тенденція збережеться, розрив у найближчі роки збільшиться ще більшим.

За даними Associated Press, кількість чоловіків за кермом у США перевищувала кількість жінок з моменту випуску першого автомобіля Ford Model T у 1908 році. У 1950-ті роки менше половини повнолітніх жінок мали водійські права. До 1995 року розрив трохи скоротився - 89,2 млн осібі 87,4 млн жінок, при цьому у віковій групі старше 70 років жінок-водіїв було більше. У 2010 році автомобілі водили 105,7 млн жінок і 104,3 млн чоловіків.

"Зміна показників статевого розподілу здійснить істотний вплив на обсяг та характер попит на автомобілі, споживання палива і безпеку на дорогах", - вважає один з авторів дослідження Майкл Сайвек, що спеціалізується на експериментальній психології.

За його словами, жінки віддають перевагу більш компактним, безпечним і економічним автомобілям, ніж чоловіки. Вони схильні менше часу проводити за кермом, а число аварій в розрахунку на кілометраж у жінок нижче, ніж у чоловіків, показали результати дослідження.

М.Сайвек вважає, що зниження популярності водіння серед молоді, особливо серед чоловічої її частини, можна частково пояснити зростанням використання інтернету. Попереднє дослідження ATRI, що вийшло раніше в цьому році, показало, що в країнах з більш високою часткою проникнення інтернету число виданих водійських прав нижче у вікових групах від 15 до 19 і від 20 до 29 років.

Колеги М.Сайвека вважають, що поширення телекомунікацій та нові технології знижують привабливість самостійного водіння - читати СМС, дивитися відео, або працювати на ноутбуці набагато зручніше і безпечніше в автобусі, ніж в особистому автомобілі.

"Ми відходимо від моделі суспільства, в якому автомобіль був фетишем. Сьогоднішня молодь виросла на задніх сидіннях автомобілів, що застрягли в заторах , які їхні батьки лаяли без перестанку. Ніякої романтики!" - заявила аналітик тенденцій транспортного сектора Ненсі Макгакін.

На її думку, технічна складність сучасних автомобілів, що ускладнює індивідуальний тюнинг, також зупиняє молодь.

Н.Макгакін також звертає увагу на економічні причини: високий рівень безробіття в сегменті від 16 до 24 років, значна вартість страховки. !zn

Читайте також:

В Україні більш ніж втричі подорожчають автономери

ДАІ отримала право відбирати автомобілі у боржників банків

Китайці випустили автомобіль, яким можна керувати дистанційно (ВІДЕО)