Українські туроператори діють за схемами фінансових пірамід

25 травня 14:36

На травневі свята тижнева подорож для однієї людини до Іспанії коштувала 330 євро. І це при тому, що тільки вартість авіаквитка складає 340 євро. Сьогодні семиденний відпочинок для однієї людини з харчуванням на Майорці коштує 280 євро, при цьому авіапереліт - 270 євро.

 

Таким чином, туроператори, очевидно, продають турпродукт собі на шкоду, пише у своїй статті для ZN.UA кандидат юридичних наук, доцент Данило Гетманцев.

На його думку, це робиться для того, щоб, демпінгуючи, туроператор отримав можливість залучити максимально можливу кількість туристів. Це дає йому змогу, з одного боку, отримати максимальні знижки в партнерів (готелів, авіаперевізників), з іншого - сформувати базу лояльних агентств, які в майбутньому дадуть йому можливість ще більше наростити обсяги. Така агресивна політика характерна для іноземних туроператорів переважно з Туреччини і Росії, відзначає юрист.
Водночас він відзначає, що процес демпінгу не нескінченний. Його мета - змусити відмовитися конкурентів від роботи з напрямком, а потім підняти ціни, отримавши (з мовчазного потурання Антимонопольного комітету України) надприбуток: з одного боку, максимальні знижки від партнерів, з іншого - максимальні ціни для туристів на вже розчищеному та підготовленому кимось іншим ринку.
При цьому, за словами Д. Гетманцева, туроператор на піку завоювання ринку і ще довго після цього представляє не що інше, як звичайну фінансову піраміду, в якій гроші, отримані від одних туристів, використовуються на оплату відпочинку інших, які уклали договір з туроператором раніше . При цьому оператор обростає численними боргами перед партнерами, які має намір покрити, коли ринок буде взято.
Але проблема в тому, що переможець повинен залишитися один, а претендентів, як правило, набагато більше. Переможені туроператори змушені або шукати інвестора, або просто банкрутувати. Крім того, і переможець може не цілком розрахувати свої сили для боротьби, як це було в минулому році з туристичною компанією «Каріа тур».
Докладніше читайте у свіжому випуску «Дзеркала тижня. Україна» в статті Данила Гетманцева «Собі на збитки».