Опозиція витрачає на рекламу в 6 разів менше, ніж Партія регіонів

16 серпня 14:20

Партії витрачають на рекламу величезні кошти, не особливо замислюючись про ефективність. Професійні рекламщики над таким підходом сміються.

 

Найбільше на зовнішню рекламу для передвиборної агітації за першу половину липня витратила Партія регіонів - 8 млн грн, Комуністична партія - 6 млн грн, Віктор Медведчук - 5 млн грн. Про це повідомляє видання «Тиждень» з посиланням на керівника Асоціації зовнішньої реклами України Артема Біденка.

Крім цього, згідно з моніторингом компанії Doors Consulting, протягом першої половини липня на зовнішню рекламу по 2,5 млн грн. витратили партії Наталії Королевської та Віталія Кличка. Реклама опозиції обійшлася в 1 млн 250 тис. грн.

За словами Біденка, під час моніторингу було нараховано не менше 3000 реклам Партії регіонів, близько 2500 - Комуністичної партії, 1170 - партії «Україна-вперед!», 2000 - Медведчука, 707 - опозиції.

Партія «УДАР» тільки почала розміщення реклами 15 липня, тому, за словами Біденка, кількість щитів на момент моніторингу була тільки 81. «Я б оцінив кампанію до кінця липня в 1000 площин», - зазначив він.

За словами експерта, на телевізійну рекламу в середньому політичні партії витрачають втричі більше. Тобто, виходячи з вищевказаних показників, можна порахувати ці витрати.

- За кількістю замовних матеріалів у ЗМІ лідирують регіонали, комуністи і Королевська

«Однак тут не враховується джинса, проплачені новини тощо», - уточнив він.

За словами експерта, політичні партії неефективно проводять рекламні кампанії.

«У кожної політичної сили є своя цільова аудиторія, яка має специфіку в перегляді тих чи інших ЗМІ. Наприклад, для Кличка підходять більше молодіжні ЗМІ, аудиторія менше дивиться телебачення, менше довіряє рекламі, але більше спілкується в інтернеті. Також молодь потрібно ловити в точках, де вона перебуває. Це університети, спортивні майданчики тощо. Для Королевської був вибраний імідж роботи з підприємцями, а тому викидати такі гроші на зовнішню рекламу абсолютно не потрібно. Їй необхідно було створювати майданчики для прямого спілкування з підприємцями, збір підписів тощо. Але суть навіть не в цьому – на основі цього підходу дається пропозиція рекламним агентствам щодо ефективної кількості рекламоносіїв, для досягнення ефекту охоплення 100% аудиторії і донесення до них частоти контактів, наприклад 5 разів, необхідно взяти 70 щитів в Києві», - пояснив Біденко.

Однак, у політиків підхід інший, додає експерт.

«Вони виходять не від ефективності, а від того, скільки в них є грошей. До прикладу, є мільйон на місяць, його ділять на рекламу таким чином: більше на ТБ, менше – на пресу. Цей підхід – аматорський. Рекламу можна порівняти з приготуванням супу: можемо кинути всі інгредієнти одразу, а можемо – поступово. Реклама так само, вона працює за рецептом. А політики за рецептом не працюють. Відповідно вони неефективно витрачають свої гроші. Це – ефект ядерної бомби. Вони кидають рекламу на всіх і отримують певний ефект, який не прогнозується. Він масовий, звичайно, але те, що кошти витрачені ефективно, сказати не можу. У рекламних комерційних кампаніях над таким сміються», - підсумував він. !zn

Читайте також:

У пошуках ідеального слогана

У Хмельницькому понівечили білборди опозиції: «Ми об’єдналися для зради Батьківщини»

Тільки на бігборди Королевської йде 2,5 млн грн в місяць