Зарубіжні банки готові без держгарантій дати кредити на LNG-термінал в розмірі 70% від необхідної суми

10 серпня 00:07

Зарубіжні комерційні банки готові профінансувати (видати кредити) 70% необхідної суми на будівництво LNG-терміналу без держгарантій - це необхідно для реалізації морської частини проекту, а також співфінансування будівництва безпосередньо терміналу.

 

Уряд України своїм розпорядженням затвердив техніко-економічне обґрунтування (ТЕО) будівництва під Одесою терміналу з прийому зрідженого природного газу (LNG-терміналу).

Згідно з розпорядженням Кабміну (базується на попередньому ТЕО), проект якого має ZN.UA, фінансування «національного проекту «LNG-термінал» - морського терміналу з прийому зрідженого природного газу» може здійснюватися за рахунок коштів приватних інвесторів та державної підтримки.У свою чергу, державна підтримка надається в установленому порядку у формі співфінансування та/або підтримки з боку фінансових установ, що належать до сфери управління Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами (Держінвестпроект), а також державних гарантій.Відповідно до названого документу, державна частка в корпоративних правах (а LNG-термінал буде фінансуватися корпоративно) складе 25%. При цьому реально держава (в особі держкомпаній) внесе у проект тільки 7,5% необхідних коштів. І стає власником не менше 25% акцій підприємства, вартість якого (його морська частина) попередньо оцінена в 735 млн євро.Також ZN.UA стало відомо, що зарубіжні комерційні банки готові профінансувати (видати кредити) 70% необхідної суми на будівництво LNG-терміналу без держгарантій - це необхідно для реалізації морської частини проекту, а також співфінансування будівництва безпосередньо терміналу.Голова Координаційної ради національного проекту «LNG-термінал» Віталій Дем'янюк, відповідаючи на питання ZN.UA, підкреслив, що Кабмін затвердив техніко-економічне обґрунтування (ТЕО) будівництва терміналу в цілому «як документ, що визначає механізм реалізації даного національного проекту, форми і порядок участі держави в ньому» (а саме те, що необхідно для реалізації окремих частин НП «LNG-термінал», пов'язаних з морською та газотранспортною інфраструктурою).За словами Дем'янюка, «держава надає підтримку цьому проекту у формі часткового співфінансування та надання державних гарантій».Крім того, Кабмін доручив Міністерству енергетики та вугільної промисловості спільно з Державним агентством з інвестицій та управління національними проектами забезпечити підключення LNG-терміналу до газотранспортної системи (ГТС) України. Тобто мова йде про будівництво з'єднувального газопроводу, довжина якого, залежно від остаточного проекту, може скласти від 20 до 60 км. Про решту параметрів газопроводу говорити поки рано, відзначив Дем'янюк.До моменту створення і введення повністю до ладу наземного заводу з регазифікації і ємностей для зберігання газу, а також підключення цих об'єктів до ГТС, буде використаний морський (офшоний) LNG-термінал, повідомив Дем'янюк. При цьому він висловив упевненість, що це тимчасове рішення все ж буде рентабельним для України і окупить вартість оренди офшорного терміналу. Наприклад, пояснює він, при вартості оренди офшорного LNG-заводу в $60 млн на рік у вартість регазифіцованого газу доведеться внести додатково близько $24 за 1 тис. куб. м газу, що можна порівняти з європейськими тарифами, які становлять, наприклад, в Іспанії близько 30 євро. Крім тарифу на транспортування газу безпосередньо споживачам. Але, врешті-решт, впевнений Дем'янюк, все це окупиться.

Читайте також:Україна домовилася про кредит на будівництво LNG-терміналуЕфективне транспортування газу - важливий фактор енергетичної безпекиБудівництво терміналу скрапленого газу в Україні обійдеться в 846 млн євро