Офіційна блокада ОРДЛО не вплине на курс гривні в обмінниках – аналітик

18 березня 17:32

Більшість експертів оцінюють українські втрати експортної виручки в результаті повної блокади ОРДЛО в 1,5–2 млрд доларів.

 

Повна зупинка транспортного сполучення з окупованими територіями Донбасу спричинить за собою певні економічні проблеми, однак не зійснить серйозного впливу на курс гривні, вважає керівник аналітичного відділу Concorde Capital Олександр Паращій.

Думку аналітика наводить у своїй статті для DT.UA Юлія Самаєва. З його точки зору, причин для тиску на гривню у ситуації, що склалася, немає.

"Гривня в ОРДЛО, схоже, давно не ходить. Ми фактично вже імпортуємо звідти продукцію та виводимо туди валюту. Навіть якщо там хтось платить зарплати гривнею, вона все одно моментально повертається назад, бо нікому там не потрібна. Офіційний торговельний баланс, швидше за все, зміниться, але курс в обмінниках - ні", - зазначив фахівець.

Згідно з його оцінкою, потенційні втрати експортної виручки України в результаті блокади складуть 1,5 млрд доларів.

"Існує думка, що якщо в нас скорочується експорт, то це катастрофа. Справді, гривня зазвичай слабшає, тому що зростає дефіцит валюти, тобто ми її виводимо більше, ніж заводимо. Але йдеться не тільки про експорт/імпорт, а й про фінансові операції, борги та капітали. І якщо ми подивимося історично, то найбільший відплив валюти в нас відбувався саме в найкращі роки, коли експорт був на піку, як і ціни на сталь і руду", - уклав він.

Як вказує Самаєва, більшість аналітиків оцінюють втрати від експортної виручки в результаті повної блокади ОРДЛО в 1,5–2 млрд доларів. При цьому, валютні надходження від металургійних підприємств ОРДЛО, за даними НБУ, становлять лише 3%.

Читайте також: Держбюджет України 2016 року зведено з дефіцитом 3% від ВВП

Нагадаємо, 15 березня, РНБО в ході екстреного засідання прийняв рішення призупинити переміщення вантажів через лінію зіткнення в Донбасі. Рішення було в той же день введено в дію указом президента України.

Раніше міністр фінансів Олександр Данилюк заявив, що втрати України від транспортної блокади окупованих територій Донецької та Луганської областей можуть досягти 2% ВВП.

Детальніше про економічні наслідки транспортної блокади ОРДЛО читайте а статті Юлії Самаєвої "Зливаємо" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".