Не витримавши перевірок держорганів, власник миколаївського порту продав його Фірташу

29 вересня 06:29

Структури Group DF Дмитра Фірташа сконцентрували 100% ЗАТ "Морський спеціалізований порт Ніка-тера", повідомив колишній голова правління і власник компанії Роман Денькович.

 

За його словами, рішення про вихід з бізнесу він прийняв після того, як в 2010 році різко збільшилося число перевірок "Ніка-тера" з боку держорганів. Зокрема в кінці минулого року Державна екологічна інспекція тимчасово заборонила "Ніка-Тера" ведення діяльності через підозри у забрудненні навколишнього середовища.

"Внаслідок сваволі екологів ми втратили майже 100 тис. т вантажів, що були перенаправлені власниками у Клайпеду і Санкт-Петербург через ризики того, що вантаж, потрапивши до нас у порт, не зможе вийти з нього", - повідомив Денькович «Коммерсанту-Украина».

Конфлікт розв'язався після того, як губернатор Миколаївської області Микола Круглов провів зустріч з головою адміністрації президента Сергієм Льовочкіним, після якої заявив, що проблеми "Ніка-тера" вдалося вирішити, але не уточнив, яким чином.

"Ніка-тера" створено на базі Миколаївського калійного терміналу. Спеціалізується на наданні транспортно-експедиційних послуг, перевалюванні вантажів на морський транспорт і назад, обслуговуванні складських операцій. Має у розпорядженні три термінали: генеральних вантажів, добрив і зерна. У порту є п'ять причалів загальною довжиною 1045 м, глибина біля причалів становить 11,5-12,5 м. У 2010 році валовий дохід "Ніка-тера" склав 300 млн грн.

В Україні Дмитро Фірташ володіє концерном "Стирол", черкаським і сіверськодонецьким "Азотами", а також "Рівнеазотом". Підприємець контролює майже 70% виробництва аміаку у країні, близько 60% - карбаміду і 100% - аміачної селітри (у 2010 році обсяг виробництва азотних міндобрив України оцінювався у $2,8 млрд). Досі єдиним хімпідприємством, яке володіє власними портовими потужностями, був державний Одеський припортовий завод.

Нагадаємо раніше ZN.UA повідомляло, що представники бізнесу негативно відзивалися про ставлення держави до приватних портів. За словами генерального директора компанії «Нібулон» Героя України Олексія Вадатурського, питання ставлять так: «Ми не тільки будемо вас контролювати, а й станемо власниками того, що ви створили і будете створювати».