Міністр економіки Латвії припускає, що латвійську «вишку Бойка» зберуть не у Латвії

07 грудня 11:28

«Ризька корабельня» не має можливості будувати морські бурові установки на своїх стапелях, але замовлення українського «Чорноморнафтогазу» буде виконано. Про це на зустрічі з українськими журналістами повідомив міністр економіки Даніелс Павлютс, відповідаючи на запитання телеканалу ТВі.

 

Зокрема він відповів негативно на питання про те, чи може «Ризька корабельня» повністю побудувати бурову установку.«Складові частини, елементи і різні речі - так. Але так щоб повну бурову платформу - ні. Ну, її тут і дівати нікуди, якщо зовсім чесно. Тут найближче місце, де бурову платформу поставити, якщо я не помиляюся, це ймовірно десь в районі Норвегії, а вони там самі можуть впоратися», - сказав міністр.Разом з тим він вважає, що перемога на українському тендері - великий успіх латвійського підприємства, оскільки він розкриває перед ним можливості в тому виді бізнесу, яким воно ще не займалося.«Це величезний крок вперед для «Ризької корабельні», це крок у нову індустрію умовно. Це, звичайно, суднобудування і машинобудування в будь-якому випадку, але все-таки бурових платформ у Латвії ще наші компанії не робили. А це вузький світовий ринок, куди пробитися дуже важко. Я дуже радий, що така можливість у нас була ... Наскільки я розумію, і мене запевняють, що тут процес закупівлі пройшов відповідно до українських законів. Я не маю жодної інформації, що це не відповідає істині. Корабельня - це солідна компанія з великим досвідом. Я тішуся, що наша індустріальна компанія... має таку можливість вийти на новий рівень за допомогою цього контракту», - упевнений міністр.Нагадаємо, що міністр висловив також жаль у зв'язку з участю латвійських громадян в офшорних операціях з продажу Україні першої бурової установки.Раніше ZN.UA повідомляло, що в цьому році «Чорноморнафтогаз» на тендері придбав дві морські бурові установки за ціною $400 млн кожна.При купівлі першої бурильної установки в тендері «Чорноморнафтогазу» взяли участь тільки дві, пов'язані між собою фірми. Ціна установки ($400 млн) виявилася на $150 млн вищою, ніж у виробника.При купівлі другої бурової установки в тендері взяли участь три посередники. Під умови тендера підходило тільки дві морські установки. Ціна у виробника кожної з них становила $200 млн.Після проведення першого тендера латвійські журналісти довели, що власник постачальника першої бурової установки, рижанин Ерік Ванагельс, є підставною особою, оскільки веде життя бомжа.