Колесніков і Бойко намагаються за рахунок автомобілістів вирішити всі свої проблеми

22 грудня 13:10

Говорячи про прогнози на 2012 рік у частині розвитку ринку нафтопродуктів, доводиться констатувати, що багато чого буде залежати від чиновників.

 

Складається стійке враження, що останні вирішили за рахунок паливних податків розв’язати всі свої проблеми, пише в своїй статті для ZN.UA директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн.За його словами, віце-прем’єр Борис Колесніков, одержувач акцизного збору з нафтопродуктів для будівництва інфраструктури під Євро-2012, наполегливо просуває ідею нового підвищення податків - на 10% на бензин і більш ніж удвічі на дизпаливо.Розрахунки показують, що нові податки додадуть до ціни бензину 20 коп./л, а основ­ний удар прийдеться на промисловість - на 60 коп./л подорожчає дизпаливо.«Печерний підхід до цього питання продемонстровано ще й тим, що Мінінфраструктури пропонує попутно відмовитися від диференційованої шкали акцизів на дизельне паливо, яка на сьогодні містить принцип «ліпша якість - нижчий податок». Завдяки цій системі, що діє з 2007 року, україн­ські НПЗ перейшли з випуску ДП по стандарту Євро-2 на Євро-4, не нижче Євро-4 іде до нас дизпаливо з Білорусі, не нижче Євро-5 - з Європи, - пише С .Куюн. - Тепер же відомство Колеснікова пропонує уніфікувати ставку акцизу на максимальному рівні 100 євро/т, що фактично стимулюватиме зворотний процес - дасть «зелену вулицю» низькоякісним сортам дизпалива, яке переважно надходить із Російської Федерації».«Колесніков хоче будувати дороги й стадіони, Бойко хоче допомогти модернізувати НПЗ, - пише експерт. - Змусивши себе ціною неймовірних зусиль повірити в безкорисливість цієї активності й у відданість чиновників інтересам країни, однаково не вдається позбутися запитання: чому за все це має заплатити український споживач? У всьому світі це робить бізнес, залучаючи кредити, інвестуючи власні кошти тощо. Так, споживач потім повертає ці вкладення, одержуючи нові послуги й товари поліпшеної якості. У нас же, схоже, покупець бензину й дизельного палива спочатку побудує заводи, дороги, стадіони, а потім ще й заплатить за користування цими благами. Адже податки потім ніхто не знизить, і це та дещиця, яка абсолютно зрозуміла».Детальніше читайте в свіжому випуску «Дзеркала тижня. Україна» в статті Сергія Куюна «Автомобілісте, будь готовий!».