Іномарки можуть обкласти ще одним митом, ціни на них зростуть на 15%

15 квiтня 09:13

Вітчизняні автовиробники вимагають від держави нових преференцій для підтримки галузі.

 

Імпортні автомобілі можуть ще більше додати в ціні, оскільки українські виробники, окрім спеціальних ввізних мит, які набули чинності з 13 квітня, хочуть ввести ще й антидемпінгові, пише газета "Коммерсантъ-Украина".

Повідомляється, що корпорація "Укравто" (виробляє Lanos, Sens, Forza і Vida) готує документи для заявки в Мінекономіки щодо розслідування імпорту автомобілів, розповів керівник юридичного департаменту корпорації Денис Домбровський.

"Ми домоглися введення спецмита на імпортні автомобілі. Це тільки перший крок, він не може бути єдиним механізмом захисту виробників", - уточнив Домбровський. Таким чином, вітчизняні виробники розраховують на введення додаткових зборів проти імпортерів.

Раніше повідомлялося про введення спецзаходів щодо імпорту легкових автомобілів в Україну і визначення додатково до існуючого мита зборів у розмірі 6,46% - 12,95%.

На думку Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД), це загрожує зростанням цін імпортних автомобілів для кінцевого споживача на 7,8% і 15,6% відповідно.

Нове розслідування може виявитися антидемпінговим або антисубсидійним, розповів Домбровський, і буде направлено проти компаній, які постачають автомобілі на ринок країни за цінами нижче відпускних або отримують дотації від урядів своїх країн. "Наприклад, відпускна ціна Geely CK в Китаї в перерахунку на гривні становить 65 тис. А в Україні вони продаються по 59 тис. грн", - нарікає Домбровський. За його словами, на підготовку документів можуть витратити до шести місяців.

У свою чергу, корпорація "Богдан" (виробляє Hyundai, Bogdan) Олег Свинарчук заявив, що його компанія підтримає будь-які подібні ініціативи. "У звітах багатьох великих світових автовиробників зазначено отримання кредитів під 0%, що можна розцінювати як субсидії. Український автопром не має таких умов і, відповідно, не може розвиватися темпами імпортерів. Це ставить нас у нерівні умови", - скаржиться менеджер.

Імпортери називають обурення виробників надуманим. "Виробники суперечать самі собі, - вважає гендиректор ВААІД Олег Назаренко. - Спочатку вони говорили, що імпортери багато заробляють, продаючи автомобілі в Україні дорожче, ніж на сусідніх ринках. Тепер - що імпортери демпінгують. І те, й інше ще потрібно довести".

Тим не менш, національним виробникам буде складно обґрунтувати застосування нових заходів торговельного захисту в системі СОТ. "Для проведення антидемпінгового розслідування компаніям необхідно пред'явити факти демпінгу з боку імпортерів і його збитку для виробників, а також довести зв'язок між цими фактами, - розповіла радник юридичної фірми "Саєнко Харенко" Наталя Микольська. - Антисубсидійне розслідування і зовсім одна з найбільш складних процедур у СОТ, до якої країни вдаються нечасто, а Україна взагалі не робила цього ніколи. Компаніям потрібно не просто довести, що імпортери одержали субсидії, а і що це стимулювало експорт, який нашкодив українським виробникам".

Як відомо, в Україні 12 квітня набуло чинності рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України, згідно з яким запроваджуються трирічні спецмита на імпорт нових авто. !zn

Читайте також:

В Україні почали діяти спецмита на іномарки

Обсяг продажів машин зріс на 60% через введення спецмита

США продовжують наполягати, що Україна підриває основи СОТ