Експерти: Податковий кодекс стимулює приватне інвестування

14 сiчня 12:25

Основні «плюси» Податкового кодексу для фізосіб, які працюють на фондових біржах, - це зменшення оподаткування дивідендів із 40% (25% - ставка корпоративного податку плюс 15% - податок на доходи фізосіб) до 5%, а також зняття перешкод для їх інтенсивної торгівлі (усунення, зокрема, режиму, коли збитки за короткими - тими, що відбулися протягом місяця - операціями не відносилися на зменшення доходів). Таку думку висловив віце-президент компанії «КІНТО» Анатолій Федоренко 30 листопада на засіданні Фінансового прес-клубу «Клієнти, банки і Податковий кодекс: чого їм очікувати один від одного?», організованого за підтримки «ДТ».

 

Основні «плюси» Податкового кодексу для фізосіб, які працюють на фондових біржах, - це зменшення оподаткування дивідендів із 40% (25% - ставка корпоративного податку плюс 15% - податок на доходи фізосіб) до 5%, а також зняття перешкод для їх інтенсивної торгівлі (усунення, зокрема, режиму, коли збитки за короткими - тими, що відбулися протягом місяця - операціями не відносилися на зменшення доходів). Таку думку висловив віце-президент компанії «КІНТО» Анатолій Федоренко 30 листопада на засіданні Фінансового прес-клубу «Клієнти, банки і Податковий кодекс: чого їм очікувати один від одного?», організованого за підтримки «ДТ».Позитивом для фондового ринку в цілому експерт вважає, зокрема, усунення перешкод для розміщення IPO всередині країни. «Раніше у нас була неприємна норма, яка свідчила, що при покупці цінних паперів вище номінальної вартості ця різниця не включається до валових витрат. Зараз цього немає (у кодексі, прийнятому Верховною Радою - ред.)», - зазначив Федоренко. Несправедливим вважає експерт те, що реінвестиції юросіб в цінні папери не підпадають під оподаткування, а фізосіб - підпадають; що біржі не звільнені від сплати ПДВ; що оподаткування дивідендів за привілейованими акціями прирівнюється до заробітної плати з усіма соціальними нарахуваннями тощо. «Зовсім поганим» назвав Федоренко той факт, що «неякісні» цінні папери, визначати буде «хтось» (наприклад, Комісія з цінних паперів), що може призвести до того, що фактичні витрати, пов'язані з купівлею цінних паперів Х, не будуть значитися в затратах. Великим мінусом кодексу назвала президент Асоціації ПФТС Ірина Заря «непрописаність» операцій РЕПО (кредитування під заставу цінних паперів): «Обсяг цих операцій на сусідніх ринках становить трильйони доларів. Чому в Росії цей ринок дуже розвинений? Тому що набагато вигідніше оподаткування цієї операції, як однієї операції. Тобто продажу і зворотного викупу. А якщо ти це здійснюєш як дві операції, то податок вже більший. Створено податкові пільги і країна отримала інструмент. У тому числі і для управління ліквідністю. Цього, на жаль, немає».