Експерт: Українським НПЗ вже пропонують «оптимізувати» ПДВ на імпортну нафту

14 сiчня 15:29

«Пільговики» вже провели переговори з власниками нафтопереробних заводів, пропонуючи «оптимізувати» ПДВ на імпортну нафту. Про це у своїй статті для «ДТ. Україна» пише директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн.

 

За його словами, головне питання, над яким сьогодні ламають голову учасники ринку нафтопродуктів: «Рішення суду (про визнання законним безподаткового імпорту компанією «Лівела» - ред.) - підстрахування від претензій від минулих «подвигів» чи початок нового етапу роботи «Лівели»?»
«Більшість думок зводиться до того, що судове рішення такого рівня у нашій країні є серйозною інвестицією. А гроші, як відомо, потрібно повертати. Іншими словами, ринок сперечається вже лише про дату поновлення безподаткових поставок», - пише автор.

Власники НПЗ, за його словами, в даній ситуації є головною постраждалою стороною.

Як раніше повідомляло «Дзеркало тижня», у жовтні 2010 року під натиском безподаткового імпорту і контрабанди через південні порти був змушений зупинитися Одеський НПЗ «Лукойлу». Переробка нафти на Лисичанському НПЗ компанією ТНК-ВР була знижена до мінімуму (і різко збільшена після листопадової зупинки «Лівели»).

«Вихід із ситуації позначив третій ключовий представник української нафтопереробки - «Укртатнафта», контрольована групою «Приват»: поставки імпортної нафти на підприємство пішли через «Лівелу», - зазначає Куюн.

На думку експерта, поява зазначеного судового рішення та нових очікувань безподаткового ввезення нафтопродуктів в Україну, ймовірно, має серйозні передумови, «якщо простіше - обіцяє великі гроші».

«По-перше, із 1 січня 2011 року в Україні на 40% підвищено акцизний збір - з 132 до 182 євро/т для бензинів і в середньому з 65 до 90 євро/т для ДП. Оскільки пільговик отримав право не платити акциз, його збільшення буде лише приємним бонусом у розмірі 50 євро/т (плюс додатковий бонус в 10 євро/т у вигляді ПДВ на акциз). Із трохи меншим, але все одно значним результатом проходять операції з дизпаливом. Але і на цьому «подарунки» не закінчуються: з 1 січня вперше буде обкладатися акцизом скраплений газ. Це ще 40 євро/т », - зазначає Куюн.

По-друге, за його словами, тривають дебати щодо введення мита на імпорт нафтопродуктів.

«Розміри можливого мита збуджують уяву: 130 євро/т для бензину, 80 євро/т - ДП і 40 євро/т - пропан-бутану. Якщо цю норму буде прийнято, мито автоматично стане «здобиччю» пільговика, адже він отримав гарантії збереження режиму оподаткування зразка 1992 року. Тоді, як відомо, в незалежній Україні не було ані ПДВ, ані акцизу, не кажучи вже про мито. Розмір можливої оптимізації (а це три перерахованих податки) може скласти 620 дол на тонні бензину і 400 дол - на тонні дизпалива», - відзначає автор.

«Набагато менша премія в минулому році загнала в оптимізаційну дірку майже весь паливний імпорт, а різко збільшені ставки при описаному розкладі взагалі не залишать йому шансів потрапити в Україну іншим шляхом. Рік такої «роботи», і на «зекономлені» кошти можна буде купити все, що на цьому ринку взагалі є, - і заводи, і заправки», - вважає експерт.

Детальніше читайте у свіжому номері «ДТ. Україна» у статті Сергія Куюна «Мільярди під ялинку».