Азаров витратить 180 млн держкоштів на аеропорт для приватних літаків у Донецьку

04 жовтня 06:07

Кабінет міністрів України затвердив проект будівництва центру ділової авіації на території аеропорту «Донецьк».

 

Загальна кошторисна вартість проекту згідно з розпорядженням N932-р становить 307,06 млн грн. Значна частина суми - 180,95 млн грн - буде виділена з держбюджету, решта коштів - залучені з інших джерел. Будівництво почнуть цього року, а завершити планують вже в наступному.Новий термінал назвуть «Прокоф'єво-2», він призначений виключно для адміністративної та ділової авіації.«Термінал буде приймати високих гостей і бізнесменів», - заявляв раніше віце-прем'єр-міністр інфраструктури Борис Колесніков. За його словами, в зоні «Прокоф'єво-2» планують збудувати готель, яким зможуть користуватися транзитні пасажири, пише «КоммерсантЪ-Украина».Бізнесмени вважають проект перспективним. Власник компанії DCH (керує аеропортом «Харків») Олександр Ярославський упевнений, що Донецьку потрібен новий термінал для ділової авіації: «Інтерес бізнесу до цього регіону підвищується. Інвестори готові вкладати в будівництво нової інфраструктури - готелів, ресторанів та інших об'єктів до Євро-2012, тому наступного року число польотів до цього міста зросте».Однак експерти звертають увагу на те, що бізнес-термінал буде збудовано за бюджетні кошти, тоді як число його потенційних користувачів незначне. Власник авіакомпанії Challenge Aero (займається перевезеннями у бізнес-авіації) Сергій Нікіфоров оцінює загальне число літаків бізнес-класу в Україні не більш ніж у 60 одиниць.«Це більше, ніж, наприклад, у Польщі, де не так багато олігархів. Але набагато менше, ніж у Лондоні і московському "Внуково" - там здійснюється близько 200 рейсів щодня", - сказав він.«Незрозуміло, чому держава повинна витрачати бюджетні гроші на такий нішевий проект?» - вважає експерт Центру економічного і політичного аналізу Ірина Кава. Вона також не бачить необхідності в окремому бізнес-терміналі саме в Донецьку, оскільки в аеропорту вже є кілька приватних терміналів для бізнес-авіації.За словами керівника однієї з авіакомпаній, зараз в Донецьку може відбуватися не більше 3-5 бізнес-рейсів на день, що не зробить проект бізнес-терміналу рентабельним.«Пасажир в такому терміналі проводить мінімум часу, таких клієнтів зазвичай чекають, і все, що їм потрібно, - швидко пройти паспортний контроль, а потім полетіти», - стверджує Ірина Кава. Тому зазвичай подібним бізнесом займаються самі власники літаків або авіакомпанії, які їх обслуговують.«Бізнесменам потрібна конфіденційність, цей вид бізнесу досить специфічний, і державі в ньому нема чого робити», - сказав виданню співрозмовник в одній з авіакомпаній.