Закон про створення ОСББ порушує 11 статей Конституції - експерт

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Закон про створення ОСББ порушує 11 статей Конституції - експерт Експерт різко розкритикував Закон про створення ОСББ © Андрій Товстиженко, DT.UA
Крім того, прийнявши цей Закон, держава порушила ст. 17 Загальної декларації прав людини, ст. 1 Протоколу №1 до Конвенції про захист прав людини та основних свобод, статті Кримінального кодексу та Цивільного кодексу України, заявляє експерт.

Закон України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" (далі Закон) заперечує, що Україна - правова держава, і ставить під сумнів верховенство права в Україні, пише у своїй статті для DT.UA Тарас Кінько, член НСЖУ, член комісії з моніторингу економічних злочинів і запобіганню незаконному заволодінню власністю Громадської ради при ГУМВС України в Києві.

На його думку, він не відповідає змісту і духу ст. 22 Конституції України, яка забороняє при прийнятті нових законів або при внесенні змін у діючі закони допускати звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Читайте також: ЄБРР планує з 2013 року почати кредитувати ОСББ для термомодернізації житлових будинків

"Держава (в особі свого вищого законодавчого органу) наче забула, що має захищати непорушність права приватної власності і прав власника. Ухваливши цей Закон, вона порушила ст.17 Загальної декларації прав людини, ст.1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ст.ст.3, 8, 9, 19, 21, 22, 24, 41, 64, 66, 68 Конституції, ст.1 Кримінального кодексу України, ст.ст.319, 321, 328 Цивільного кодексу України тощо", - пише Кінько.

"Щоб реформувати житлово-комунальний сектор економіки слід спочатку завершити перехід прав власності у багатоквартирних будинках, для чого насамперед необхідно відновити порушені правовідносини власності в частині прав власників квартир на допоміжні приміщення і на переважне право приватизації вбудованих нежитлових приміщень, яке було порушено, а також наполягти на виконанні державою чи попереднім власником зобов'язання провести перший капітальний ремонт. Ухваленням Закону, який звільняє державу і попереднього власника від зобов'язання провести капітальний ремонт будинку і узаконює порушення прав власності за рахунок обмеження та звуження прав власників вже не відбутися. Без цього - "риба", - йдеться в статті.

Кінько заявляє, що

Закон України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" звужує, порушує і обмежує права власників квартир - співвласників багатоквартирного будинку (надалі власники), а саме:

- Закон здійснює втручання держави в права власників;

- Закон безпідставно звільняє державу від обов'язку передавати мешканцям на баланс дво- і багатоквартирні будинки тільки після проведення в них державою чи іншим попереднім власником капітального ремонту або після цільового виділення коштів на його проведення, бо це порушує умови, на яких відбувалася приватизація державного і громадського житлового фонду;

- дискримінує власників за майновою ознакою при голосуванні квадратними метрами загальної площі об'єктів за принципом "один квадратний метр загальної площі будинку у власності - один голос" замість прийняття рішень за принципом "один власник (один об'єкт) - один голос";

- порушує права меншості запровадженням механізму ухвалення рішень більшістю замість встановленого Цивільним кодексом порядку прийняття рішень за згодою всіх співвласників спільного майна;

- узаконює рейдерів, які протиправно заволоділи допоміжними приміщеннями багатоквартирних будинків, що не є самостійними об'єктами цивільно-правових відносин, на рівні з власниками квартир, майном яких рейдери незаконно заволоділи і користуються;

- встановлює такі особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку, за якими власники квартир у багатоквартирних будинках, де є вбудовані приміщення, опиняються при запропонованому цим законом порядку управління власністю в залежності від власників нежитлових вбудованих приміщень (магазинів, салонів, розважальних закладів тощо) і від рейдерів, які захопили допоміжні приміщення, що мають великі площі, хоча власники нежитлового фонду і незаконно відчужених допоміжних приміщень не мають підстав для втручання в права власників житлового фонду, оскільки вбудовані приміщення (як нежитлові приміщення нежитлового фонду) непорівнювані, неспівставні і несумісні за функціоналом з квартирами, а протиправно відчужені від квартир допоміжні приміщення не є самостійними об'єктами цивільно-правових відносин;

- зрівнює в правах з власниками житлового фонду власників вбудованих приміщень нежитлового фонду - комерційних закладів соцкультпобуту, ставлячи їх від початку в нерівне становище, бо власники квартир несуть витрати на утримання власності, а власники вбудованих приміщень нежитлового фонду - комерційних закладів соцкультпобуту отримують від них прибуток;

- зрівнює в правах з власниками житлового фонду власників вбудованих приміщень нежитлового фонду - комерційних закладів соцкультпобуту, які приватизували вбудовані приміщення з порушенням переважного права товариств власників квартир на першочергову приватизацію вбудованих приміщень;

- протиправно нав'язує власникам послуги комерційних управляючих компаній;

- не залишає власникам квартир - співвласникам багатоквартирних будинків вирішення питання про порядок обслуговування багатоквартирного будинку на розсуд і відповідальність самих співвласників, які можуть обслуговувати і утримувати будинок власними силами;

- не враховує, що всі багатоквартирні будинки настільки різні, що й керуватися і утримуватися мають по-різному відповідно до свого віку, стану і особливостей, що робить цей Закон непридатним до застосування;

- не допускає власників квартир - співвласників багатоквартирних будинків до вільної і рівноправної конкурентної діяльності на ринку житлово-комунальних послуг як самостійного агента, відверто сприяючи монополізації ринку житлово-комунальних послуг виробниками і приватними керуючими компаніями, що є порушенням антимонопольного законодавства.

"Закон "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" - це зразок правової сваволі і безвідповідальності держави за своїми зобов'язаннями, зразок з ознаками корупційної змови деяких законодавців з бізнесом, чергова перешкода для добровільної та усвідомленої самоорганізації вільних співвласників багатоквартирних будинків. Дайте власнику свободу. А як зі своєї свободи скористатися власники вирішуватимуть вже самі, керуючись вимогами Основного закону, чинного ЦК України і доброї волі усіх співвласників", - пише Кінько.

Нагадаємо, Верховна Рада внесла зміни в закон "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку". Законопроект №4680 підтримали 259 народних депутатів.

Закон дозволяє ЖЕКам продовжувати обслуговувати багатоквартирні будинки на час проведення конкурсів з обрання управителів або створення об'єднання власників багатоквартирних будинків (ОСББ).

Також законом встановлено, що якщо мешканці будинку протягом одного року не виберуть керуючого або не створять ОСББ, то керуючого їм вибере виконавчий орган місцевої ради.

При цьому співвласники будинку можуть достроково розірвати договір з призначеним керівником, якщо вони в подальшому самостійно визначатися з формою управління своїм будинком.

Детальніше про цей закон читайте в статті Тараса Кінька "Дискримінація за майновою ознакою?" у свіжому випуску тижневика "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі