У Росії визнали програму Кисельова про розгін українського Євромайдана "прямою дезінформацією"

24 лютого 2014 в 19:30

Опубліковано повний текст рішення Колегії за скаргами на програму "Вести недели" та її ведучого Дмитра Кисельова.

На засіданні Громадської колегії за скаргами на пресу ad hoc колегія розглянула скаргу Комісії з журналістської етики (Україна, Київ р.) в особі голови Комісії Володимира Мостового на програму "Вісті тижня" (телеканал "Росія-1") і її ведучого Дмитра Кисельова у зв'язку з виходом в ефір сюжету "Українське віче" (випуск від 08.12.2013).

У рішенні (повний текст) говориться, що Колегія вважає обґрунтованим звинувачення заявником автора і ведучого програми "Вести недели" в свідомому порушенні хронологічного порядку подій 30 листопада - 1 грудня 2013 року. Вважаючи тиждень достатнім терміном для підготовки матеріалу достовірного і сумлінного, не містить помилкового відповіді на істотне питання про те, яка зі сторін протистояння першою застосувала силу, Колегія розглядає те обставина, що "силовий розгін мирної акції протесту на Майдані Незалежності, який відбувся 30 листопада", у програмі від 8 грудня був "представлений як наслідок дій провокаторів під час акції протесту біля адміністрації президента, які насправді відбувалися 1 грудня", дезінформацією, адресованому російському телеглядачеві, російському суспільній думці.

Колегія знаходить пов'язану з цієї "плутаниною", але адресовану українському телеглядачеві репліку Кисельова у програмі від 15 грудня 2013 року ("Я щиро хочу висловити вдячність глядачам програми "Вести недели" в Україні, які звернули увагу на наші помилки в минуле неділю. Ну, схибили, що, втім, ніяк не скасовує простроенной логіки київських заворушень") вивертом, розрахованої на нерозуміння смислу сказаного більшістю російських телеглядачів. Пропустивши повз вуха "помилки" і "помилилися", телеглядачі випустили з уваги і сам предмет "плутанини".

Колегія вважає показовим те, що ні чіткої повідомлення про здійснену підміні факту вигадкою, ні добросовісної оцінки "помилки", ні, тим більше, вибачень за введення в оману десятків мільйонів людей як російські, так і українські телеглядачі від Кисельова не дочекалися. Ця обставина підтверджує висновок експерта К.А. Назаретян про те, що цінність правди, ні цінність чесності не виявляються істотними для "творчості" автора і ведучого програми "Вести недели".

Крім того, знаходячи ситуацію розширення і зміцнення присутності пропаганди в сфері масової інформації Росії безумовно ненормальною, Колегія вважає за необхідне звернути на неї увагу журналістської спільноти, засобів масової інформації як на репутаційно ризиковану для добросовісної журналістики. І вже з цієї причини заслуговує як серйозної фахової дискусії, так і громадського моніторингу.

Нагадаємо, в лютому 2014 року "за досягнуті трудові успіхи, значний внесок у соціально-економічний розвиток Росії, заслуги у гуманітарній сфері, зміцнення законності, захист прав і інтересів громадян, багаторічну і сумлінну працю" президент Росії Володимир Путін нагородив Кисельова орденом "За заслуги перед вітчизною" IV ступеня.

Теги
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Немає коментарів
Реклама
Київ 18 °C
Курс валют
USD 25.17
EUR 28.03
Останні новини