Держвласність на портові об'єкти ускладнює розвиток українських портів – експерти

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Держвласність на портові об'єкти ускладнює розвиток українських портів – експерти Без заборони на приватизацію портової нерухомості, термінали одеських портів могли б рости, "як гриби" © president.gov.ua
Бізнес, готовий вкладати гроші в українські портові перевалочні комплекси, стикається з перешкодами.

Державна власність на портові об'єкти стримує розвиток українських портів та всієї національної економіки в цілому.

Про це у своїй статті для DT.UA пишуть Людмила Симонова та Роман Червоногродський. За їх словами, якщо б в Україні не було заборони на приватизацію портової нерухомості, то термінали в одеських портах росли б "як гриби".

"На сьогодні єдиним можливим варіантом використання портової нерухомості в Україні приватними компаніями є довгострокова оренда, - адже держава не має коштів інвестувати в сучасні перевалочні комплекси. І тут бізнес наражається на серйозні перешкоди. Крім того, що процедура оформлення оренди цих активів занадто тривала, супроводжується масою непотрібних погоджень, - чинне законодавство навіщось встановлює розмір орендної плати залежно від ринкової вартості об'єкта. Причому розмір цей коливається від 15 до 25% (і вище) на рік. Інакше кажучи, держава законодавчо встановила ставку капіталізації в розмірі від 15 до 25%. Таких ставок капіталізації немає ніде у світі!", – вказують аналітики.

Як підкреслюють Червоногродський та Симонова, дані складності суттєво ускладнюють розвиток ринку портової нерухомості, а також розвиток інших видів нерухомості, забороненої до приватизації.

"Причому ніхто в Кабінеті міністрів не хоче брати на себе відповідальність за те, щоб орендна плата, нарешті, стала ринковою. Ні, наші чиновники дуже люблять ділити і множити, створюючи більшу видимість роботи, замість того щоб стимулювати розвиток ринків. У таких умовах складно говорити про потік інвестицій в привабливу портову нерухомість", – підсумовують автори.

Детальніше про складнощі розвитку портової інфраструктури України читайте у статті Людмили Симонової та Романа Червоногродского "Економіка нерухомості" у свіжому випуску тижневика "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі