Виявлено екзопланету з восьмигодинним астрономічним роком

Виявлено екзопланету з восьмигодинним астрономічним роком Екзопланета Kepler 78b в поданні художника

Астрономи Массачусетського технологічного інституту виявили за допомогою телескопа "Кеплер" екзопланету, яка робить повний оборот навколо своєї зірки за 8,5 годин. Опис однієї з найшвидших відомих планет земної маси опубліковано в журналі The Astrophysical Journal, коротко про роботу астрономів можна прочитати на сайті інституту.

Планета, що отримала назву Kepler 78b, розташована в 700 світлових роках від Землі. Вона рухається по орбіті в 40 разів меншою, ніж орбіта Меркурія - радіус цієї орбіти всього в три рази перевищує радіус самої зірки. Екзопланета постійно спрямована до зірки однією зі своїх сторін, температура якої, за розрахунками фізиків, становить близько трьох тисяч градусів Цельсія. Судячи з усього, ця поверхня постійно покрита неостывающей лавою.

Для пошуку Kepler 78b вчені внесли зміни в процедуру виявлення характерних падінь яскравості, які зазвичай говорять про транзит планети на тлі зірки. Створений авторами алгоритм був спеціальним чином спрямований на пошук саме, що швидко обертаються планет земної маси. Алгоритм дозволив вченим зловити не тільки сигнал, що говорить про наявність екзопланети, але і побачити в даних пік світла самої зірки. Цей пік, за словами вчених, може бути наслідком як відбиття світла зірки, так і активного випромінювання з розпеченої поверхні Kepler 78b.

Для пошуку планет телескоп "Кеплер" використовує так званий транзитний метод. Він передбачає пошук періодичних падінь в яскравості зірки, які виникають із-за проходження планети по диску зірки. Під час роботи "Кеплер" постійно спостерігав за світінням приблизно 150 тисяч зірок у вузькому віконці зоряного неба поблизу сузір'я Ліри. У травні стало відомо, що у телескопа відмовив другий гіроскоп, в результаті чого прилад перестав отримувати нові дані. Проте, за час роботи "Кеплера" було зібрано досить багато інформації про світності, тому астрономи продовжують пошук нових екзопланет в архівних даних. !zn