Вченим вдалося отримати живі зародки мишей з незапліднених яйцеклітин

Вченим вдалося отримати живі зародки мишей з незапліднених яйцеклітин Мікробіологи успішно запліднили яйцеклітину без її зливання з сперматозоїдом
Мікробіологи з Великобританії успішно запліднили яйцеклітину без її зливання з сперматозоїдом.

Экспримент привів до народження здорових мишенят у 24% випадків, що є дуже високим шансом на успіх при процедурі клонування, повідомляє "УНІАН" з посиланням на Nature Communications.

"Наша робота ставить під сумнів майже 150-річну догму про те, що тільки запліднення яйцеклітини сперматозоїдом веде до формування повноцінного зародка і народження здорового потомства. До цього ми вважали, що тільки яйцеклітина може "перепрограмувати" сперму так, щоб почався нормальний розвиток ембріона", - заявив мікробіолог Тоні Перрі з університету Бата в Великобританії.

За даними досліджень вдалося з'ясувати, що живі істоти, як ящірки, кури, риби або багато комах, здатні до самозапліднення. Для ссавців такий спосіб розмноження зовсім не характерний, і немає жодного виду тварин, який би був здатний до цього навіть в теорії.

Вчені заявили, що подібний процес завершився успішно і привів до народження здорових мишенят у 24% випадків, що є дуже високим шансом на успіх при процедурі клонування. Мишенята, які були народжені подібним способом, не відрізнялися від "нормального" потомства гризунів.

У ході експериментів, мікробіологи виявили, що вони можуть "перепрограмувати" сперматозоїди і навіть заготовки чоловічих статевих клітин, робити їх придатними для злиття з "половинчатою" ДНК партеногенот і продовження розвитку вже у вигляді повноцінного ембріона.

Успішний результат цього експерименту, відкриває дорогу для створення технологій "самозапліднення" людини, які цікавлять медиків з тієї причини, що вони дозволяють отримувати "чисті" лінії ембріональних стовбурових клітин, не викликаючи при цьому етичних проблем, пов'язаних із знищенням життєздатних зародків.

Крім того, партеногенез може допомогти вченим швидше розкривати генетичні корені рідкісних хвороб, створюючи тварин з геномом, що складається з однакових половинок.