Вчені знайшли в атмосфері Землі природний адронний колайдер

Вчені знайшли в атмосфері Землі природний адронний колайдер Бозон Хіггса виникає в атмосфері приблизно один раз у вісім секунд
Джерелом бозонів Хіггса в атмосфері Землі є космічні промені.

Вчені з лабораторії лондонського Університетського коледжу, в якій встановлені мюонні детектори, виявили, що у верхніх шарах атмосфери нашої планети постійно утворюються бозони Хіггса - частинки, які були відкриті експериментально лише в 2012 році на Великому адронному колайдері.

Джерелом бозонів Хіггса в атмосфері Землі є космічні промені - елементарні частинки і ядра атомів, які рухаються з високими енергіями в космічному просторі і вдаряються у верхні шари атмосфери. Коли вони потрапляють за місцевим атомів, то вони розбивають їх ядра, від чого на нашу планету ллється "дощ" адронів - елементарних частинок з кварків і глюонов. При зіткненнях і злиття цих самих кварків і глюонов і утворюються бозони Хіггса.

Адрони продовжують "трощити" атоми, через ще збільшується кількість елементарних частинок. Але середня кількість енергії на одну частинку при цьому процесі значно зменшується, і, в кінцевому рахунку, потік вичерпується.

При цьому в земну атмосферу виділяється більше енергії, ніж у найпотужніших адронних колайдерах. Однак здійснювати пошуки бозона Хіггса даним методом фактично неможливо. Фізики з Німеччини з'ясували, що бозон Хіггса виникає в атмосфері приблизно один раз у вісім секунд, що є досить малим проміжком часу.