Вчені знайшли спосіб "зазирнути" всередину чорної діри

Вчені знайшли спосіб "зазирнути" всередину чорної діри Вчені зможуть заглянути всередину чорної діри © kak-eto-sdelano.ru
Дослідники запропонували спосіб прорахувати мікростани, які виникають біля горизонту подій чорної діри.

Німецькі та італійські вчені заявили про те, що їм вдалося знайти спосіб вивчити те, що відбувається всередині чорної діри і зрозуміти, як влаштована її внутрішня структура. Результати досліджень вчених були опубліковані в журналі Physical Review Letters.

Чорні діри мають настільки сильну гравітаційну силу, що її не можна подолати, не перевищивши швидкість світла. Ніякі об'єкти не можуть вирватися з горизонту подій чорної діри – межі впливу чорної діри. Тепер же вчені заявили про те, що зможуть прорахувати мікростани, які виникають біля горизонту подій, використовуючи дві неортодоксальні теорії, що описують поведінку матерії на квантовому рівні – теорію груп полів (GFT) і петльову квантову гравітацію (LQG).

За твердженням вчених, ці дві теорії допомогли їм прорахувати, як поводить себе чорна діра з точки зору термодинаміки. Крім того, вчені змогли отримати ті ж формули, які були описані Стівеном Хокінгом кілька десятків років тому при описі співвідношення ентропії, яка породжується чорною дірою, з площею поверхні її горизонту подій.

На думку дослідників, матерія всередині чорної діри буде вести себе як особлива квантова рідина, поведінку якої можна прорахувати, знаючи властивості однієї з квантових частинок, з яких вона складена. Вчені стверджують, що подібний зв'язок між площею горизонту подій чорної діри і ентропією є серйозним аргументом на користь "голографічних" теорій її будови. Ці теорії припускають, що чорні діри, але і Всесвіт представляють собою не тривимірні, а двовимірні структури.

Раніше повідомлялося про те, що вчені розробили "план втечі" інформації з чорної діри, який би не порушував всіх законів класичної та квантової фізики, і розповіли про те, як подібний експеримент можна було б провести на практиці. Для нього буде потрібний астронавт, який буде знаходитися у "горизонті подій", електрон, який він буде тримати в руках, та інформація про напрямок руху (спін) чорної діри. Вимірявши спін чорної діри і те, якими властивостями володіють частинки світла, породжувані випромінюванням Хокінга, астронавт "відпускає" електрон за горизонт подій.