Вчені знайшли сліди життя під Маріанською западиною

Вчені знайшли сліди життя під Маріанською западиною Вчені виявили сліди життєдіяльності мікробів під Маріанською западиною © Phys.org
Можливі сліди життя виявлені у 10 кілометрах під дном Маріанської западини.

Міжнародна група вчених виявила можливі сліди життя в 10 кілометрах під дном Маріанської западини. Дослідники виявили сліди життєдіяльності організмів у зразках серпентину з гідротермальних джерел, повідомляється на сайті Phys.org.

У ході дослідження вчені витягли 46 проб за допомогою телекерованих підводних апаратів поблизу грязьового вулкана Південний Чаморро. Ця підводна гора складається з серпентину – гірської породи, яка утворюється в результаті окислення магматичних мінералів морською водою, що була викинута глибоко всередину зони субдукції. Подібна хімічна реакція виробляє метан і водень, які можуть бути джерелом енергії для життя мікробів.

Дослідники проаналізували серпентин, який потрапив на поверхню Маріанської западини через гідротермальні джерела. Вчені виявили в мінералах невеликі кількості органічних речовин, які аналогічні тим, що утворюються під час життєдіяльності мікробів. В ході попередніх робіт було встановлено, що серпентин утворюється в десяти кілометрах під дном западини. Таким чином дослідники отримали приблизну глибину проживання організмів.

Раніше повідомлялося про те, що на півночі Аляски вчені знайшли останки динозавра, який жив приблизно 70 млн років тому, який отримав назву Ugrunaaluk kuukpikensis, що означає "стародавня тварина річки Колвілл".