Вчені знайшли можливу причину розвитку розсіяного склерозу

Вчені знайшли можливу причину розвитку розсіяного склерозу Вчені знайшли білок, поява якого в клітинах мозку призводить до їхньої загибелі © Naked Science
Знайдений білок, який призводить до масової загибелі клітин мозку.

Британські біологи виявили потенційну причину розвитку розсіяного склерозу і знайшли білок, поява якого в клітинах мозку призводить до їхньої масової загибелі. Результати досліджень вчених були опубліковані в Journal of Neuroinflammation.

У ході дослідження вчені вивчили відмінності в структурі клітин мозку у здорових людей і хворих на розсіяний склероз. Крім того, вчені проаналізували відмінності в хімічному складі клітин в зрізах мозку, пожертвуваних на благо науки родичами хворих і здорових людей, і зразки тканин мишей, які страждали від подібних проблем.

У результаті виявилося, що клітини мозку всіх людей і тварин, які страждали від розсіяного склерозу, мали одну загальну якість – в них містилося незвично багато білка Rab32, відсутнього в нейронах здорових людей.

Особливо багато Rab32 було у двох частинах клітин – на поверхні мітохондрій, клітинних енергостанцій, і в ендоплазматичній мережі, "фабриці білків". Подібна комбінація, як з'ясували дослідники, порушила баланс іонів всередині мітохондрій, породила стресову реакцію в мережі і змусила клітини виробляти велику кількість молекул, пов'язаних зі стресовою реакцією і запаленням.

У свою чергу потрапляння цих молекул у зовнішнє середовище приваблює імунні клітини, які починають атакувати мієлінову оболонку нервів у відповідь на їхні сигнали "паніки". У результаті всього цього мієлін руйнується, а клітини мозку починають масово гинути.

Як саме Rab32 потрапляє в мітохондрії і в ендоплазматичну мережу, біологи поки не знають.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили в мозку людини два кластера генів, які відповідають за розвиток інтелекту. В ході досліджень вчені встановили, що ці ж гени в зміненому стані можуть призвести до епілепсії та когнітивного дисбалансу.