Вчені заявили про "просвітління" атмосфери Землі

Вчені заявили про "просвітління" атмосфери Землі Атмосфера Землі стає світлішою © twitter.com/Scott Kelly
Раніше вчені вважали, що атмосфера доіндустріальної епохи була більш прозорою, ніж сьогодні.

Три групи кліматологів незалежно одна від одної довели, що атмосфера Землі в доіндустріальну епоху була більш мутною, ніж на сьогоднішній день. Результати досліджень вчених були опубліковані в журналах Nature та Science.

Як показали дослідження вчених, органічні пари, які випромінювались деревами в доіндустріальну епоху, сприяли утворенню в атмосфері аерозольних частинок діаметром 50-100 нанометрів. Ці структури служили центрами конденсації водяних парів, з яких формувалися хмари.

Раніше дослідники припускали, що атмосфера Землі в доіндустріальну епоху була більш прозорою, ніж сьогодні. Нові ж дослідження спростовують це припущення.

Раніше провідну роль в утворенні аерозольних частинок фахівці відводили сірчаній кислоті. Ця речовина, як вважали вчені, надходить в атмосферу при інтенсивному спалюванні корисних копалин, яке почалося в індустріальну епоху. Робота трьох груп вчених призводить до необхідності уточнення існуючих кліматичних моделей, однак, як відзначають експерти, суттєво не впливає на прогнози щодо високих темпів глобального потепління, викликаних антропогенними факторами.

Раніше геофізики з США і Канади заявили про те, що 2,7 мільярда років тому атмосфера Землі була набагато тоншою, а тиск в її нижніх шарах був у два рази меншим за нинішній. До цього ж часу газова оболонка планети значно збільшилася в розмірах.