Вчені заявили про пробудження супервулкану в Італії

Вчені заявили про пробудження супервулкану в Італії Біля Неаполя може розпочатися виверження супервулкана © wikipedia
Імовірно, виверження цього вулкану 40 тисяч років тому призвело до вимирання неандертальців.

Італійські і французькі геофізики заявили про те, що тиск газів під Флегрейськими полями наближається до критичного рівня. Це означає, що незабаром біля Неаполя може прокинутися супервулкан, виверження якого, ймовірно, призвело до вимирання неандертальців 40 тисяч років тому. Висновки вчених були опубліковані в журналі Nature.

Вчені встановили, що з 1950 Флегрейські поля демонструють наростаючу активність. За останні 15 років дослідники спостерігали безліч випадків підняття грунту і викидів газів під кальдерою - улоговиною, що залишилася після обвалення стінок вулкана.

Тепер же за допомогою комп'ютерного моделювання вчені показали, що тиск газів в магмі під сплячим вулканом наближається до свого критичного значення. Разом з тим, конкретних строків виверження дослідники не називають.

Раніше вчені попередили про пробудження руйнівного вулкана Пектусан через ядерні випробування КНДР. Він розташований на кордоні Північної Кореї (провінція Янгандо) і Китаю (провінція Цзилінь). Від полігону Пангірі, де КНДР випробовує ядерну зброю, вулкан Пектусан відокремлює лише 115 км.