Вчені зафіксували космічний вітер з найближчої до Землі чорної діри

Вчені зафіксували космічний вітер з найближчої до Землі чорної діри Космічний вітер виходить з чорної діри V404 Лебедя © Популярная механика
Чорна діра розташовується на відстані 8 тисяч світлових років від Землі.

Міжнародна група астрофізиків при університеті Саутгемптона зареєструвала сильний вітер, який виходить з однієї з найбільш близьких до Землі чорних дір. Про результати досліджень вчених повідомляється в журналі Nature .

V404 Лебедя, яка знаходиться на відстані 8 тисяч світлових років від Землі, "прокинулася" у червні 2015 року. З тих пір вчені спостерігають за зростанням чорної діри по мірі того, як вона пожирає сусідню зірку.

Дослідники описали потік нейтральних частинок, який формується у зовнішніх шарах акреційного диска чорної діри. Матерія, з якої складається вітер, рухається на швидкості близько 3000 кілометрів на секунду і тому здатна вийти з гравітаційного впливу чорної діри. Ця матерія сформувала на видаленні від V404 туманність, вивчення маси якої дозволить вченим оцінити масштаби процесів, які привели до її формування.

Раніше повідомлялося про те, що вчені розробили "план втечі" інформації з чорної діри, який би не порушував всіх законів класичної та квантової фізики, і розповіли про те, як подібний експеримент можна було б провести на практиці. Для нього буде потрібний астронавт, який буде знаходитися у "горизонті подій", електрон, який він буде тримати в руках, та інформація про напрямок руху (спін) чорної діри. Вимірявши спін чорної діри і те, якими властивостями володіють частинки світла, породжувані випромінюванням Хокінга, астронавт "відпускає" електрон за горизонт подій.