Вчені з'ясували умови на двох планетах біля схожої на Сонце зірки

Вчені з'ясували умови на двох планетах біля схожої на Сонце зірки Вчені дослідили зоряну систему Kepler-36 © Naked Science
Зірка знаходиться на відстані 1530 світлових років від Землі.

Вчені з Прінстонського університету з'ясували умови на двох планетах, які розташовуються біля схожої на Сонце зірки. У рамках дослідження вчені хотіли розібратися, чи схожі ці планети на Землю. Висновки вчених були опубліковані на сайті arxiv.org.

У ході дослідження вчені вивчили зоряну систему Kepler-36, зірка якій розташовується на відстані 1530 світлових років від Землі в сузір'ї Лебедя. Зірка Kepler-36 перевершує Сонце і масою і розмірами. Її маса і радіус складають 1,071 і 1,626 сонячних відповідно. Температура поверхні дорівнює 5911 K. Навколо зірки обертаються як мінімум дві планети: Kepler-36b і Kepler-36с.

Вчених зацікавила можливість з'ясувати фізичні умови на цих планетах. Виявилось, що менша з них, Kepler-36b, має повністю оголене у результаті випару оболонки ядро, а у випадку Kepler-36с більша частина оболонки збереглася. Це сталося тому, що планета мала ядро з більшою масою. При цьому еволюційний шлях Kepler-36b і Kepler-36с виявився схожим, оскільки вони існують у схожих умовах.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили "двійника" Землі в сузір'ї Овна. Діаметр виявленої планети перевищує діаметр Землі майже в два рази, а її маса майже у 16 разів більша за земну. При таких показниках щільність планети BD+20594b, яка становить приблизно 7,9 грама на кубічний сантиметр, істотно перевершує земну. Саме цей показник говорить про те, що BD+20594b не може бути міні-нептуном або якимось іншим видом газового гіганта, а також планетою-океаном.