Вчені вперше "оживили" паралізовану руку

Вчені вперше "оживили" паралізовану руку В мозок пацієнта вживили мікроелектроди © Naked Science
Інженери імплантували в мозок пацієнта електроди, які стимулювали нервово-м'язову систему.

Вчені з університету Огайо за допомогою нейропротезування змогли повернути рухливість паралізованій руці. Це стало можливо завдяки вживленню в мозок мікроелектродів, які зчитували активність моторної кори і стимулювали нервово-м'язову систему. Результати досліджень вчених були опубліковані в журналі Nature.

До цього часу вчені змогли розшифрувати деякі сигнали в моторній корі великих півкуль, щоб створити спеціальні нейроінтерфейси, які дозволяють пацієнтам з паралічем управляти роботехнічною рукою. Проте до цих пір не була доведена можливість відновлення здатності рухати паралізованими кінцівками.

Тепер же вчені імплантували в мозок 24-річного чоловіка, який страждав від паралічу рук, спричиненого травмою верхньої частини тулуба, масив електронів. За допомогою алгоритмів машинного навчання дослідникам вдалося розшифрувати нейронну активність ділянки мозку, що відповідає за рухи. Декодовані сигнали надходили в нейро-м'язовий електричний стимулятор, який контролював активацію м'язів передпліччя.

Перш ніж пацієнт зміг знову рухати пальцями і здійснювати різні рухи кистю, він тренувався з системою протягом 15 місяців.

Раніше повідомлялося про те, що вчені змогли відновити рухливість паралізованого чоловіка з допомогою датчика мозкової активності. На початковому етапі навчання пацієнт міг контролювати пристрій протягом 77% часу. Лікарям вдалося довести цей показник до 99%. Крім того, лікарі використовували фізичні вправи, для того, щоб поліпшити стан ніг пацієнта.