Вчені виявили в горах Тянь-Шаню стародавні острови зниклого океану

Вчені виявили в горах Тянь-Шаню стародавні острови зниклого океану Стародавні острови виявлені в горах Тянь-Шаню
Острова за своєю природою нагадують Гавайські.

Міжнародна група вчених із Росії, Німеччини, Великобританії і Японії виявила в горах Тянь-Шаню фрагменти древніх островів зниклого у минулому океану. Результати досліджень вчених були опубліковані в журналі Gondwana Research.

На думку вчених, Туркестанський палеоокеан знаходився між Казахстанським і Таримским палеоконтинентами, які тепер входять до складу єдиного Євразійського континенту.

Як повідомила керівник групи дослідників Інна Сафонова, "ми знайшли в гірських системах південного Тянь-Шаню (Киргизія) фрагменти океанічних островів. Мова йде не просто про океанічні породи, які в минулому знаходилися на дні океану - в такому випадку дійсно можливо різночитання: глибоке-глибоке окраїнне море чи океан? Однак ми знайшли саме фрагменти океанічних островів та за різними ознаками змогли встановити їхній вік. Виявилося, що це - ланцюг вулканічних островів, що існував весь девонський період: від 415 до 360 мільйонів років, тобто близько 55 мільйонів років".

Виявлені острови за своїм складом і віковим діапазоном дуже схожі на Гавайські острови. На думку дослідників, стародавній океан за розмірами можна порівняти з сучасним Індійським. Як вважають вчені, океан по мірі руху континентів "закривався" і в підсумку зник зовсім. У місці зіткнення континентів утворилися гори разом з якими піднялися і невеликі ділянки океану.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили підземний океан під пустель Такла-Макан.