Вчені виявили найдавнішу відому скам'янілість

Вчені виявили найдавнішу відому скам'янілість Вчені виявили сліди бактерій віком 3,8 мільярда років © strana.ru
Вік слідів бактерій оцінюється у 3,8 мільярда років.

Вчені виявили у канадській частині Гудзонової затоки скам'янілі мікроскопічні филаменти і трубочки, які були утворені залізобактеріями. Скам'янілості були знайдені у відкладеннях кварцу в супракрустальному поясі Нуввуагітук (Nuvvuagittuq Supracrustal Belt, NSB), вік якого оцінюється від 3,77 до 4,30 мільярдів років. Про свою знахідку дослідники повідомили в журналі Nature.

В ту епоху місцевість являла собою систему підводних гідротермальних джерел – ландшафт, який вважається одним з найбільш ймовірних центрів розвитку раннього життя. До недавнього часу найдавніші скам'янілості були виявлені в Австралії і датовані більш раннім періодом 3,46 мільярда років, а їхнє біологічне походження залишалося під питанням.

Автори нової знахідки приділили особливу увагу доведенню природи нової скам'янілості. Вони розглянули різні можливості формування таких гематитових філаментів і трубочок в ході геохімічних процесів, при різних температурі і тиску, показавши, що все це навряд чи могло спрацювати в даному випадку.