Вчені виявили дві надмасивні чорні діри в центрі найближчого до Землі квазара

Вчені виявили дві надмасивні чорні діри в центрі найближчого до Землі квазара Вчені виявили дві чорні діри в центрі квазара Mrk 231 © NASA
Вчені припускають, що чорні діри опинилися поруч у результаті злиття двох галактик.

Вчені NASA за допомогою телескопа "Хаббл" виявили, що в центрі найближчого до Землі квазара Markarian 231 (Mrk 231) знаходяться дві надмасивні чорні діри, гравітаційно пов'язані одна з одною. На думку вчених, діри опинилися поруч у результаті злиття двох галактик. Інформація про це з'явилася на офіційному сайті NASA.

Центральна чорна діра в 150 разів важча за масу Сонця, а її супутниця важча за Сонце в чотири мільйони разів. Повний оборот навколо один одного об'єкти здійснюють за 1,2 року. Менша з чорних дір є залишком галактики, яка злилася з Mrk 231. На злиття двох галактик вказує асиметрія квазара і хвости з молодих блакитних зірок.

Вчені характеризують знахідку як "екстремальну і дивну особливість квазара". Якщо в центрі квазара присутня тільки одна чорна діра, то весь диск світиться в ультрафіолетовому випромінюванні. У випадку ж з Mrk 231 спостерігається ситуація, коли ультрафіолетове світіння пилового диску різко падає у напрямку до центру. Це свідчить про наявність у центрі диска двох чорних дір, які обертаються навколо одина одної.

Квазар Mrk 231 розташований на відстані у 600 мільйонів світлових років від Землі.

Квазари представляють собою активні ядра галактик. Як вважається, у них знаходиться надмасивна чорна діра, яка в результаті аккреції витягує на себе матерію з навколишнього простору. Це призводить до величезної маси діри і потужного випромінювання, що перевищує потужність випромінювання всіх зірок галактики.

Раніше повідомлялося про те, що вченим вдалося виявити найменшу надмасивну чорну діру, яка утворилася понад 13 мільйонів років тому.