Вчені спростували існування "чоловічого" і "жіночого" мозку

Вчені спростували існування "чоловічого" і "жіночого" мозку Ніяких істотних відмінностей між чоловічим і жіночим мозком вчені не виявили © Lenta.ru
Нейрофізіологи узагальнили дані десяти досліджень, проведених у чотирьох університетах.

Група нейрофізіологів з Ізраїлю, Німеччини, Швейцарії і США на підставі даних структурної магнітно-резонансної томографії 1400 чоловіків і жінок прийшла до висновку, що не існує суто чоловічих і суто жіночих особливостей центральної нервової системи. Робота вчених була опублікована у виданні Proceedings of the National Academy of Sciences.

Метою дослідників було виявити специфічні особливості чоловічого і жіночого мозку. Головне питання, на яке вчені хотіли відповісти в рамках дослідження - чи можна говорити про "чоловічий" і "жіночий" мозок? Ствердну відповідь на це питання можна було б дати в тому випадку, якщо будуть виявлені якісь сукупності властивостей, які зустрічаються в переважній більшості випадків, наприклад, в мозку у жінок і завжди взаємопов'язані і виявляються разом.

Для того, щоб відшукати загальні риси і їх обумовлені статтю ансамблі, вчені узагальнили дані десяти досліджень, які були проведені в чотирьох різних університетах, що включають аналіз товщини різних ділянок кори, загальний обсяг мозку та його відділів. Кожен набір даних аналізувався спочатку окремо. Наприклад, дослідники оцінювали обсяг сірої речовини в тих або інших ділянках мозку (за допомогою методу воксельної морфометрії - підраховувалась кількість вокселей на одиницю об'єму мозку).