Вчені розробили методику "4D-друку"

Вчені розробили методику "4D-друку" Квітка змінює свою форму після занурення у воду © N+1
3D-друковані об'єкти змінюють форму після занурення в воду.

Дослідники з Гарвардського університету представили методику "4D-друку" об'єктів, в якій в якості четвертого виміру виступає час. Для того, щоб надруковані на 3D-принтері об'єкти почали змінювати форму, їх на деякий час потрібно занурити у воду. Результати досліджень вчених були опубліковані в журналі Nature Materials.

Для "чотиривимірного друку" вчені використали спеціальні чорнила з гідрогелю з додаванням волокон целюлози. Перед друком об'єкта проводиться математичне моделювання поведінки волокон, що дозволяє точно визначити структуру об'єкту при друку і порядок нанесення шарів чорнила.

Цей підхід дозволив досить точно визначити поведінку об'єкта після його занурення у воду. Як заявляють учені, механізми такого запрограмованого розширення матеріалів зустрічаються і в природі, наприклад, коли розпускаються квіти і шишки.

Раніше повідомлялося про те, що вчені розробили метод адитивного виробництва термостійкої кераміки. Автори розробили прекірамічний полімер, за допомогою якого можна створювати об'єкти методом лазерної стереолітографії. Під впливом лазера полімер твердне, формуючи об'ємний твердий предмет у рідкому середовищі. Після завершення процесу друку виріб необхідно обпалити для отримання готового виробу.