Вчені розрахували час існування людства

Вчені розрахували час існування людства Вчені розрахували час існування життя у Всесвіті © NASA
Чим легше зірка, тим довше поблизу неї може існувати життя.

Астрофізики з Гарвардського і Оксфордського університетів оцінили час існування життя навколо придатних для цього зірок. Результати досліджень вчених були опубліковані на сайті arXiv.org.

Час існування життя навколо зірки має той же порядок, що і сама зірка за умови, що світило не буде зруйновано іншим космічним об'єктом, наприклад, чорною дірою. Чим легше зірка, тим довше поблизу неї може існувати життя. Наприклад, червоні карлики можуть існувати кілька трильйонів років.

Читайте також: "Хаббл" зробив фото скупчення галактик епохи раннього Всесвіту

У разі солнцеподібних зірок ситуація складніша. В ході своєї еволюції вони зазнають різних стадій розвитку (жовтий карлик, субгігант, червоний гігант і через десять мільярдів років з народження - білий карлик). Наприклад, стадії субгіганта Сонце досягне, коли йому буде близько 11 мільярдів років (через приблизно 6,5 мільярда років), але і до цього зміни, що відбуваються з Сонцем, можуть зробити Землю непридатною для життя.

Перші зірки у Всесвіті були утворені через 30 мільйонів років після Великого вибуху. Потім вибухи наднових призвели до утворення другого покоління зірок, навколо яких були сформовані планетні системи. Виникнення цих зірок, на думку дослідників, є нижньою межею часу виникнення життя у Всесвіті. Верхня межа визначається термінами існування стабільних зірок і оцінюється в 10 мільярдів років.

Раніше вчені з Корнельського університету заявили про те, що чекати контакту з розумними інопланетянами найближчим часом не варто. На думку дослідників, розумне життя мешкає на відстані 1500 світлових років від Землі, а значить, контакту з ним можна очікувати не раніше, ніж через 1500 років