Вчені припустили існування інопланетної цивілізації у далекої зірки

Вчені припустили існування інопланетної цивілізації у далекої зірки Астрономи припустили, що незвичайна поведінка зірки KIC 8462852, яка знаходиться на відстані 1480 світлових років від Землі, може вказувати на присутність інопланетної цивілізації
Астрономи мають намір вивчити зірку KIC 8462852 за допомогою радіотелескопу на предмет наявності частот, які характерні для технологічної діяльності.

За підсумками спостережень за допомогою космічної обсерваторії Kepler астрономи припустили, що незвичайна поведінка зірки KIC 8462852, яка знаходиться на відстані 1480 світлових років від Землі, може вказувати на присутність інопланетної цивілізації. Тепер вчені мають намір вивчити дивну поведінку зірки з допомогою спрямованого сигналу потужного радіотелескопа.

Обсерваторія Kepler призначена для пошуку планет за межами Сонячної системи транзитним методом - за падіння світності зірки під час проходження планети перед її диском. Зазвичай через це світло меркне на кілька годин або днів, причому з регулярними інтервалами. Проте зірка KIC 8462852 виявилася винятком: її світність падала на 80%, і залишалася на такому низькому рівні різні проміжки часу (від 5 до 80 днів).

Особливості світла говорить про те, що навколо зірки кружляє безліч щільно прилеглих один до одного об'єктів. Дане явище часто спостерігається у молодих зірок, які оточені диск космічного пилу і великих уламків (згодом гравітація примушує це речовина перетворюватися в планети або "засмоктуватися" в зірку). Але KIC 8462852 не є молодою зіркою.

Вчені відкинули ще кілька гіпотез, і на даний момент одним з найбільш реалістичних сценаріїв проходження іншої зірки поблизу від KIC 8462852, в результаті чого на її орбіті виявилося ціла хмара комет. Однак дана подія мала статися всього кілька тисячоліть тому, що робить його вкрай малоймовірним.

У свою чергу, Табета Бояджян (Tabetha Boyajian), провідний автор дослідження, вважає, що мерехтіння KIC 8462852 може вказувати на сферу Дайсона - набір гігантських об'єктів, які високорозвинена позаземна цивілізація побудувала для акумулювання енергії своєї зірки.

"Інопланетяни завжди повинні бути останньою гіпотезою, яку варто розглядати, але це виглядає як те, що ви очікуєте від позаземної цивілізації", - сказав астроном Джейсон Райт (Jason Wright) з Університету штату Пенсільванія.

Бояджян, Райт і директор центру досліджень SETI Ендрю Симион (Andrew Siemion) на даний момент подають заявку на прицільне вивчення KIC 8462852 з допомогою радіотелескопа, який дозволить зрозуміти, виходять від цієї зірки радіохвилі на частотах, які характерні для технологічної діяльності.

Якщо перші спостереження засічуть значне випромінювання в цьому діапазоні, вивчення KIC 8462852 будуть відслідковувати вже з допомогою Very Large Array - одного з найбільших у світі радіотелескопів. Робота повинна початися в січні наступного року.

Раніше повідомлялося про те, що вчені вважають Чумацький шлях не найпридатнішою галактикою для життя. На думку вчених, найбільш придатними для життя є великі старі спіральні галактики, а ось зародження життя і його продовження в карликових галактиках є набагато менше можливим. Чумацький Шлях же лежить десь посередині між цими двома видами галактик.