Вчені пояснили утворення гарячих юпітерів "космічним більярдом"

Вчені пояснили утворення гарячих юпітерів "космічним більярдом" Гарячі юпітери утворилися в результаті "космічного більярду" © The Verge
Газові гіганти утворилися в результаті зіткнення молодих планет.

"Космічний більярд" міг сприяти утворенню загадкових світів, які називають "гарячі юпітери". Новітні наукові дослідження показують, що утворенню таких космічних тіл сприяли зіткнення молодих планет. Ця теорія спростовує думку, згідно до якої гарячі юпітери мігрували з крайніх регіонів своїх систем. Повідомлення про це було опубліковано виданням New Scientist.

Більшість молодих екзопланет були ідентифіковані як гарячі юпітери, газові гіганти, які здійснюють оборот навколо своїх зірок за дні або навіть години. За словами дослідників, присутність гарячих юпітерів стала справжнім відкриттям для мисливців за планетами і поставила під сумнів основні теорії формування планет.

Ранні теорії, які пояснювали появу гарячих юпітерів, базувалися на тому, що вони були сформовані як мінімум на такій же відстані від зірки, на якій Земля знаходиться від Сонця, а потім мігрували ближче до центру системи. Але недавні відкриття, зроблені за допомогою телескопа Кеплер, спростували це припущення. Вчені виявили великі скелясті планети, які оберталися недалеко від зірок. Такі планети повинні були зібрати навколо себе газ і пил під час подорожі до центру зоряної системи, але цього не сталося.

Читайте також: Завихрення пилу навколо молодих зірок можуть вказувати на наявність прихованих планет

Крім того, вчені виявили системи, в яких кілька скелястих планет збиралися на близькій відстані одна до одної. Більшість з цих систем у кінцевому підсумку стають нестабільними, що призводить до зіткнення планет. Якщо це зіткнення відбувалося досить повільно, планети могли об'єднатися і утворити ядро молодої планети, яка потім збирала навколо себе газ і пил, що виходили від зірки. Ці процеси могли призвести до формування гарячих юпітерів.

Припущення було перевірено вченими за допомогою комп'ютерного моделювання. За словами дослідників, нове відкриття не заперечує того, що планети мігрують ближче до зірки, але пропонує нову версію формування гарячих юпітерів.

Раніше повідомлялося про те, що, на думку вчених, Юпітер "викинув" з Сонячної системи іншу велику планету. На думку вчених, зникла планета відносилася до того ж класу, що і Нептун і Уран. Вона була гігантом, але не газовим гігантом, як Юпітер і Сатурн, а крижаним – набагато більш щільним і масивним. Юпітер міг викинути цю планету з Сонячної системи під час близького сходження.