Вчені отримали "великого" кота Шредінгера

Вчені отримали "великого" кота Шредінгера Вченим вдалося отримати "великого" кота Шредінгера
Дослідники вперше на макрорівні домоглися узгодженого в часі протікання квантових процесів.

Вчені з США та Франції у новому експерименті довели, що кіт Шредінгера може бути живим і мертвим одночасно. Як заявляють дослідники, їм вперше на макрорівні вдалося добитися узгодженого в часі протікання квантових процесів. Результати досліджень вчених були опубліковані в журналі Science.

Кіт Шредінгера представляє собою істоту з уявного експерименту австрійського вченого Ервіна Шредінгера. Кіт знаходиться в ящику, дізнатися про те, живий він чи мертвий, можна тільки відкривши ящик. У застосуванні до квантової механіки це означає, що процес вимірювання (відкриття скриньки) виділяє одне з безлічі станів кота (мертвий чи живий). До вимірювання кіт вважається не живим і не мертвим - він знаходиться в накладенні цих станів.

Установка фізиків складалася з двох тривимірних мікрохвильових резонаторів (просторових порожнин), одного квазіплоского резонатора і трансмона. Останній представляє собою систему з пари з'єднаних двома тунельними контактами надпровідників. За допомогою мікрохвиль ученим вдалося добитися прямого вимірювання стану кота Шредінгера, що складається з 80 фотонів.

Раніше повідомлялося про те, що фізики планують створити "мікроб Шредінгера". У своєму експерименті фізики збираються перевести внутрішній стан мікроорганізму (наприклад, спін електрона в радикалі молекули гліцину - найменшої амінокислоти в живих істотах) в стан суперпозиції і поставити його в залежність від положення центру мас.