Палеонтологам вперше вдалося виявити в бурштині хвіст динозавра з пір'ям

Палеонтологам вперше вдалося виявити в бурштині хвіст динозавра з пір'ям У фрагменті бурштину вагою 6,5 грамів виявлений хвіст динозавра © N+1
Хвіст став першим зразком пір'я, безпосередньо пов'язаним з динозаврами.

Китайські палеонтологи виявили в М'янмі бурштин, в якому розмістився фрагмент покритого пір'ям хвоста динозавра. Про знахідку вчених повідомляється в журналі Current Biology.

Про існування оперення у деяких динозаврів вчені знають ще з кінця ХХ століття. Разом з тим, до сьогоднішнього дня дослідникам вдавалося виявити лише поодиноке пір'я або його сліди в скам'янілостях. Виявлений ж хвіст став першим зразком пір'я, безпосередньо пов'язаним з динозаврами.

Фрагмент бурштину був випадково виявлений на ринку в штаті Качин. Торговець мав намір продати його в якості сировини для ювелірних виробів. Всередині шматка бурштину вагою 6,5 грамів неозброєним оком видно фрагмент хвоста довжиною в 36,73 міліметра, покритий пігментованим пір'ям. Автори вважають, що цей фрагмент хвоста належить динозавру з групи целурозавров, вік знахідки оцінили в 99 мільйонів років.

N+1

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили рештки унікального арктичного динозавра, який отримав назву Ugrunaaluk kuukpikensis, що означає "стародавня тварина річки Колвілл". У довжину даний динозавр досягав близько 7,5 м. У часи Ugrunaaluk kuukpikensis Арктика була вкрита хвойними лісами, а середньорічна температура була +7 градусів за Цельсієм.