Низька фізична активність може призвести до зменшення об'єму мозку

Низька фізична активність може призвести до зменшення об'єму мозку Об'єм мозку людини залежить від фізичної активності © New Scientist
Об'єм головного мозку може зменшитися через кілька десятиліть.

Американські вчені заявили про те, що низька фізична активність може стати причиною зменшення об'єму головного мозку в майбутньому. Результати роботи дослідників опубліковані в журналі Neurology.

Низька фізична активність в середньому віці може призвести до зменшення об'єму головного мозку приблизно через 20 років. За словами Ніколь Спартано з Бостонського університету, "у нашому дослідженні ми виявили пряму кореляцію між низькою фізичною активністю і зменшенням об'єму мозку через десятиліття, що вказує на його прискорене старіння".

У дослідженні вчених взяли участь 1,5 тисячі осіб, середній вік яких становить 40 років. У цих людей не було ознак набутого недоумства або захворювань серця. Стан учасників експерименту перевірили через 20 років. Вчені використовували магнітно-резонансну томографію головного мозку, а крім того, зробили виміри показників фізичної активності. Таким чином, були оцінені об'єм головного мозку учасників експерименту, а також їхній фізичний стан.

Вчені встановили, що люди з меншою фізичною активністю мали менший об'ємом мозку.

Раніше вчені встановили, що активність різних частин мозку людини залежить від часу року. Наприклад, частина, відповідальна за підтримання уваги, була найбільш активна в червні, ближче до літнього сонцестояння, і найменш активна в грудні, під час зимового сонцестояння. Короткострокова пам'ять досягала свого піку восени і особливо слабшала під час весняного рівнодення.