Названо основну версію падіння ракети-носія "Протон-М"

Поділитися
Названо основну версію падіння ракети-носія "Протон-М" © ria.ru
Як основну попередню версію аварії "Протона-М" розглядають відмову кермового двигуна 3-го ступеня.

Міжвідомча комісія з аналізу причин невдалого запуску 16 травня ракети-носія "Протон-М" виключає версії аварії у результаті помилки в розрахунках і збою в системі управління. Про це повідомив голова комісії, перший заступник гендиректора ФГУП "Цндімаш" Олександр Данилюк.

"Помилка в розрахунках не могла стати причиною нештатної ситуації. Запуску ракети передувало моделювання польоту з тими ж вихідними даними, за якими складено програму польоту", - сказав він.

В даний час як основну попередню версію аварії "Протона-М" розглядають відмову кермового двигуна 3-го ступеня, повідомив Данилюк. За даними телеметрії, тиск у двигуні 3-го ступеня ракети-носія "Протон-М" під час події впав у 15 разів.

"Падіння тиску зафіксовано даними телеметричних вимірювань і означає, що в трубопроводі генераторного газу на виході турбіни в кермовому двигуні тиск зменшився не на відсотки, а у 15 разів", - сказав він.

Регулювання тяги кермового двигуна ззовні не передбачено і, відповідно, просто не може бути закладено у програму польоту, зазначив Данилюк. Він також уточнив, що третій ступінь "Протона-М" почав роботу з 324-ї секунди польоту і мав закінчити на 583-й секунді. "У нашому випадку політ завершився на 546-й секунді", - додав голова комісії. Таким чином, 3-й ступінь недопрацював до відділення головної частини 37 секунд.

Нагадаємо, ракету-носій "Протон-М" з найпотужнішим і найбільш високотехнологічним на сьогоднішній день російським супутником зв'язку "Експрес-АМ4Р" було запущено з Байконура 16 травня о 00:42 за Києвом. Однак за 9 хвилин ракета впала за межами Казахстану під час роботи третього ступеня. Пізніше стало відомо, що ракета із супутником повністю згоріла над Китаєм.

Коментуючи попередні аварії, перший заступник гендиректора Центру імені Хрунічева Володимир Нестеров говорив, що всі останні позаштатні ситуації, пов'язані з падінням ракет-носіїв типу "Протон-М", було пов'язано з впливом так званого людського чинника.

Нагадаємо, 2 липня 2013 року відбулося падіння РН "Протон-М" з трьома супутниками ГЛОНАСС, ракета впала через 17 секунд після старту з космодрому Байконур, катастрофа транслювалася у прямому ефірі російського телебачення. За фактом аварії було порушено кримінальну справу за ч.1 ст.216 КК РФ (порушення правил безпеки при веденні робіт).

Збиток держави від невдалих незастрахованих запусків космічних апаратів і транспортних рейсів на орбіту перевищив 20 млрд руб. Згідно зі статистикою Роскосмосу і Російської асоціації авіакосмічних страховиків, за останні чотири роки проведено 100 запусків у космос, шість із них визнано "неуспішними" або "аварійними", причому, як мінімум, п'ять із них, тобто майже всі невдалі, не були застраховані. !zn

Читайте також:

Під час запуску ракета-носій "Протон-М" впала на землю

Встановлена причина аварії ракети "Протон-М": при складанні переплутали плюс і мінус

Ракета "Протон" вибухнула відразу після старту, над Байконуром утворилося отруйна хмара

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі