NASA вчетверо збільшило ризик падіння на Землю "кримського" астероїда

NASA вчетверо збільшило ризик падіння на Землю "кримського" астероїда НАСА не вважає загрозу від "кримського" ​​астероїда серйозною (на фото - орбіта астероїда 2013 TV135) © © NASA
Астероїд отримав найнижчий 1-й клас за Туринською шкалою небезпеки астероїдів. Це означає, що ризику практично немає, однак імовірність в чотири рази більша, ніж передбачалося раніше - 1 шанс на 63 тисячі.

Вірогідність зіткнення "кримського" астероїда 2013 TV135 з Землею в 2032 році за підсумками спостережень за останні дні зросла більш ніж у чотири рази - з 1 шансу на 63 тисячі до 1 шансу на 14 тисяч, свідчать дані, опубліковані на сайті астероїдного підрозділу NASA.

Проте ризик зіткнення все одно залишається дуже низьким - ймовірність, що 400-метровий астероїд благополучно розминеться з Землею знизилася на тисячні частки відсотка, з 99,998% до 99,992%.

Астероїд, що отримав індекс 2013 TV135, був виявлений співробітником Кримської обсерваторії Геннадієм Борисовим, першовідкривачем першої "української" комети C/2013 N4 (Borisov).

Він виявив небесне тіло з допомогою власного аматорського телескопа під час спостережень у вільний час. Обчислити орбіту астероїда йому допоміг російський астроном-любитель Тимур Крячко. Потім відкриття було підтверджено російськими обсерваторіями, а також астрономами з Італії, Британії та Іспанії.

ТАКОЖ: Українські астрономи виявили астероїд, який через 19 років може зіткнутися з Землею

Попередні вимірювання траєкторії астероїда 2013 TV135, виявленого співробітником Кримської обсерваторії Геннадієм Борисовим, показали, що 26 серпня 2032 року цей астероїд з ймовірністю 1 шанс на 63 тисячі може зіткнутися з Землею, але нові дані дещо збільшили цей ризик.

Астероїд отримав найнижчий 1-й клас за Туринською шкалою небезпеки астероїдів. Це означає, що ризику практично немає, проте він все ж не нульовий. Серед відомих астероїдів тільки ще один - 2007 VK184 - має ранг 1 по шкалі. Сила вибуху в разі падіння 2013 TV135 на Землю оцінюється в 2,5 тисячі мегатонн.

Астроном Леонід Єленін з Інституту прикладної математики імені Келдиша наводить на своєму сайті результати моделювання подальшої долі астероїда.

"Я більш точно перерахував вірогідність зіткнення астероїда 2013 TV135 з нашою планетою в 2032 році... В результаті була отримана оцінка 0,03%... Астероїд буде доступний для спостереження малими телескопами до Нового року, і звичайно за цей період ми уточнимо наші розрахунки. Я ставлю на те, що ймовірність дорівнює 0,0%", - пише Єленін.

Фахівці НАСА також очікують, що в міру надходження нових даних ризик зіткнення знизиться до нуля.

"Це відносно свіже відкриття. З новими спостереженнями я повністю впевнений, що ми значно зменшимо або повністю виключимо ймовірність зіткнення в осяжному майбутньому", - сказав Дон Йеоманс (Don Yeomans), керівник астероїдного підрозділу НАСА.

Російські вчені запропонували "пофарбувати" або "підірвати" астероїд

"Кримський" астероїд в разі реальної загрози зіткнення з Землею можна підірвати на дрібні шматочки чи пофарбувати в чорний і білий кольори, щоб під впливом Сонця він змінив траєкторію.

Таку думку висловив провідний інженер відділу небесної механіки і астрометрії НДІ прикладної математики і механіки Томського держуніверситету (ТГУ) Євген Парфьонов.

Астероїд 2013 TV135 був виявлений співробітником Кримської обсерваторії Геннадієм Борисовим. Попередні вимірювання траєкторії показали, що 26 серпня 2032 року цей астероїд з ймовірністю 1 шанс на 63 тисячі може зіткнутися з Землею. По мірі уточнення орбіти загроза може істотно знизитися.

"Є варіант відправити на нього апарат, його тяга буде працювати в потрібну сторону і поступово "зрушувати" астероїд з початкового шляху. Можна одну сторону пофарбувати в білий колір, іншу - в чорний: під впливом випромінювання Сонця одна сторона буде нагріватися, інша - ні, і це теж може збити з курсу", - розповів Парфьонов.

За його словами, пофарбувати астероїд досить реально. "У нього розмір 400 метрів - це небагато, що нам вартує його пофарбувати. Апарат послати, він побігає по поверхні і пофарбує. Технології, напевно, є", - сказав він.

Найнадійніший спосіб - підірвати астероїд на підльоті до Землі, вважає учений. "Головне, зробити з розумом. Якщо отримаємо купу дрібних об'єктів з розмірами не більше метра, то кожен об'єкт на вльоті в нашу атмосферу буде згоряти окремо, і на землю ніщо не впаде. Якщо кілька метрів кожен об'єкт буде типу "челябінського метеорита", - зазначив він.

Проте, вважає науковець, ці заходи навряд чи знадобляться - шансів зіткнутися з Землею у астероїда майже немає. "За ним потрібно просто добре простежити. Швидше за все, нічого не потрібно робити. Коли Апофіс відкривали, теж були шанси, потім подивилися - і з'ясували, що ніщо нікуди не падає", - зауважив вчений.

Нагадаємо, в січні 2013 року фахівці НАСА повністю виключили ризик зіткнення із Землею астероїда Апофіс, який довгий час був головним символом астероїдної небезпеки. !zn