Астрономи виявили в Чумацькому Шляху сотню надзвукових зірок

Астрономи виявили в Чумацькому Шляху сотню надзвукових зірок Слід руху зірки може бути помічений в інфрачервоному спектрі © NASA
Зірки розвивають швидкість до 80 тисяч кілометрів на годину.

Група астрономів з США виявила в Чумацькому Шляху близько 100 зірок, які рухаються з надзвуковою швидкістю. Зірки рухаються зі швидкістю до 80 тисяч кілометрів на годину і створюють ударні хвилі, які і дозволили їх виявити.

Така ударна хвиля нагадує ту, яка утворюється перед кораблем, що пересувається по воді. Вона утворюється в результаті взаємодії магнітосфери зірки з міжзоряним середовищем. Така хвиля схожа з ударною хвилею реактивного літака. Дуги були виявлені за допомогою телескопів Spitzer, WISE і WIRO.

За словами одного з авторів знахідки Чіпа Кобульницки, "це група зірок, що не була каталізована раніше. Вони великі, масивні і рухаються крізь міжзоряний простір на надзвуковий швидкості".

Зірки не пов'язані одна з одною і, ймовірно, отримали імпульс для руху в ході різних гравітаційних взаємодій з сусідами по зоряним скупченням або після близьких вибухів наднових.

Швидкість руху зірок була визначена за допомогою аналізу форми і розміру головний ударної хвилі.

Раніше повідомлялося про те, що астрономи виявили, можливо, найстаріші зірок у Чумацькому Шляху. Точний вік зірок автори роботи не називають, але відзначають, що в центрі Чумацького Шляху протягом першого мільярда років після його утворення (це сталося через 100-200 мільйонів років після Великого вибуху) відбувалися активні процеси народження і смерті зірок. Знайдені астрономами зірки існували вже тоді.