Астрономи отримали фото планет найближчого "двійника" Сонячної системи

Астрономи отримали фото планет найближчого "двійника" Сонячної системи HR 8799 володіє чотирма планетами-гігантами на дальніх підступах © A.-L. Maire / LBTO
HR 8799 влаштована майже так само, як і Сонячна система.

Міжнародній команді астрономів вперше вдалося отримати знімок планет у новонародженій планетній системі HR 8799 в сузір'ї Пегаса, що виявилася найближчою до нас подобою Сонячної системи. Результати своїх досліджень автори опублікували в журналі Astronomy and Astrophysics.

Як повідомив Вольфганг Бранднер з Інституту астрономії в Гейдельберзі, в ході досліджень було встановлено, що HR 8799 влаштована майже так само, як і Сонячна система, і володіє чотирма планетами-гігантами на дальніх підступах, а також, ймовірно, кількома кам'янистими планетами внутрішньої частини, які на даний момент поки не знайдені. Вік HR 8799 становить 30 млн років. Молода зірка знаходиться на відстані 130 світлових років від Землі.

Раніше багато планетологів припускали, що навколо HR 8799 обертається п'ять великих газових гігантів, що ставило під сумнів стабільність зоряної системи, оскільки одна або кілька планет могли "катапультуватися" з неї внаслідок гравітаційних пертурбацій. Однак, група Бранднера змогла довести, що газових планет всього чотири і вони знаходяться на околиці планетної системи HR 8799 подібно до того, як Юпітер, Сатурн, Уран і Нептун розташовані за поясом астероїдів в нашій системі. Саме цей аспект дає вченим підстави припустити, що всередині системи HR 8799 також можуть перебувати кам'янисті планети.

Раніше планетологи запідозрили Юпітер у знищенні суперземель Сонячної системи.