У ЄС б'ють на сполох: кожен 5-й підліток не вміє читати або писати

7 вересня 2012 в 10:51
У той час як читання і письмо стали важливими і корисними як ніколи в цьому цифровому світі, рівень їх володінням у жителів Євросоюзу аж ніяк не на висоті: кожен п'ятий підліток у віці 15 років, а також близько 75 млн дорослих в країнах ЄС не володіють базовими навичками в читанні і письмі.
book_kniga_chtenie.jpg
Î’ethan, flickr.com

Експертна група високого рівня подала сигнал тривоги державам-членам ЄС у зв'язку з кризою грамотності, оголосила в четвер прес-служба Єврокомісії.

"Ми переживаємо парадокс. В той час як читання і письмо стали важливими і корисними як ніколи в цьому цифровому світі, наш рівень аж ніяк не на висоті. Ми повинні терміново змінити цю тривожну ситуацію", - заявила член Європейської комісії з питань освіти, культури та молоді Андрулла Васіліу.

За її словами, "інвестувати в підняття рівня грамотності громадян всіх віків корисно для економіки, так як це принесе відчутну вигоду населенню та суспільству, яка в довгостроковій перспективі буде обчислюватися мільярдами євро".

Експерти, що вивчили проблему і підготувавши на замовлення Єврокомісії доповідь, наполягають, що Європейський союз повинен переглянути своє бачення боротьби з неписьменністю. Кожен п'ятий підліток у віці 15 років, а також близько 75 млн дорослих в країнах ЄС не володіють базовими навичками в читанні і письмі, що створює безвихідні ситуації при пошуках роботи і посилює ризик бідності та виключення з суспільства.

Голова групи експертів принцеса Нідерландів Лорентьєн, що присвятила багато років боротьбі за грамотність, назвала доповідь "сигналом тривоги у зв'язку з кризою, яка торкнулася всіх країн Європи".

Ця доповідь на 80 сторінках включає ряд рекомендацій.

У тому числі, там даються такі пропозиції, як облаштування бібліотек в незвичайних для цього місцях, наприклад, в торгових центрах. Або залучення більшого числа викладачів-чоловіків, щоб вони служили зразком для хлопчиків, які зазвичай читають менше, ніж дівчатка. Висловлені також спеціальні рекомендації стосовно різних вікових груп.

Автори доповіді переконані в необхідності безкоштовної і якісної початкової освіти для всіх і зміни ставлення до дислексії, виходячи з того, що практично кожна дитина може навчитися читати і писати, якщо з нею займатися відповідним чином. Експерти виступають за збільшення числа фахівців з навчання читання в початкових школах, а також за диверсифікацію форм навчання для дорослих, наприклад, на робочих місцях.

Читайте також:

30% британських дітей не мають власних книг

В Україні назріла необхідність якісних змін в освіті

За матеріалами: Інтерфакс-Україна
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Немає коментарів
Реклама
USD 26.02
EUR 27.92
Останні новини