Топ Новини

У боротьбу за свободу слова в Харкові вплутався Євросоюз

28 вересня 2011 в 05:06
Представництво ЄС в Україні зацікавилося ситуацією з припиненням мовлення харківських телеканалів «Фора», «А/ТВК» та телекомпанії «АТН».

«Я приїхав, аби краще зрозуміти, що відбувається з цими трьома телеканалами, і подивитися, чи не носить це системний характер. Для Європейського Союзу свобода преси - один з основних принципів. Без незалежної преси не може існувати демократичне суспільство. Ми, як ЄС, завжди намагаємося зорієнтуватися у ситуації, робимо свої висновки. Ці висновки ми оприлюднимо щорічно у наших звітах про те, як Україна виконує ті зобов'язання, які вона на себе взяла перед Європейським Союзом», - повідомив прес-секретар представництва ЄС в Україні Давид Стулік під час «круглого столу», присвяченого ситуації, що склалася.

Він підкреслив також, що присутній як незалежний спостерігач.

Д.Стулік не зміг відповісти на питання, чи є ситуація з припиненням мовлення харківських телеканалів тиском на свободу слова.

«Я не готовий поки сказати. Ми зберемо інформацію і коли будемо мати більш-менш повну картину, підготуємо звіт для внутрішнього використання. Цей звіт також буде передано до посольств інших країн-членів ЄС», - сказав Д.Стулік.

Він повідомив також, що найближчим часом Харків мають намір відвідати посол ЄС і посли країн-членів ЄС (Чехії, Німеччини) і не виключив, що ситуація, що склалася в харківському телеефірі, обговорюватиметься на зустрічах цих послів з керівництвом Харкова.

У «круглому столі, присвяченому ситуації з припиненням мовлення харківських телеканалів «Фора», «А/ТВК» та телекомпанії «АТН» взяли участь активісти громадського руху «Стоп цензурі!» та медіаексперти, які приїхали з Києва, а також харківські журналісти і провайдери.

Як повідомила активістка руху «Стоп цензурі!» Наталія Коваленко, після повернення до Києва вона разом з колегами має намір направити низку запитів до різних інстанцій, так чи інакше задіяних в цій ситуації. Вона також висловила підтримку журналістам всіх трьох компаній, що залишилися без ефіру.

«Ми не можемо говорити про висновки, тому що у нас на руках немає всіх необхідних документів», - наголосив під час «круглого столу», присвяченого ситуації, що склалася, юрист Інституту медіаправа Ігор Раскладай.

У той же час він відзначив, що з його суб'єктивної точки зору, припинення мовлення трьох телекомпаній у Харкові і результати конкурсу на цифрове мовлення є ланками одного ланцюга, який у кінцевому підсумку призведе до істотної зміни набору телеканалів по всій Україні.

Експерт Міжнародної громадської організації "Інтерньюз-Україна" Євген Радченко не виключив, що харківська ситуація може бути частиною великої централізованої гри, розпочатої з метою позбутися нелояльних мовників. Він закликав також всі сторони конфлікту "якнайшвидше припинити розбірки і відновити мовлення".

Голова Київської незалежної медіа-профспілки Юрій Луканов повідомив, що з його точки зору в ситуації, що склалася, міська влада займає «досить дивну» позицію.

«Позиція влади досить дивна. Міський голова (Геннадій Кернес - ІФ) ображався, йому здавалося, що ми його не чуємо. Але мені здалося, що я його почув. І не тільки я, але й мої колеги. Ми почули, що це конфлікт між господарюючими суб'єктами, що влада не має до цієї ситуації ніякого відношення, що влада повинна створити правила гри, а всі інші повинні грати на цьому полі, користуючись цими правилами. Але я думаю, що влада лукавить, тому що коли за дуже схожих обставин один за іншим закривають три телеканали, коли дуже багато підозрілих речей на зразок того, що провайдери спочатку погоджуються працювати з цими каналами, потім відмовляються, то навіть якщо влада повинна зробити так, щоб ці конфлікти були врегульовані. А коли влада говорить: ні-ні, це не наша справа, це навпаки створює відчуття, що влада до цього причетна. Посилює це враження те, що закрито канали, які критично ставляться до цієї влади», - повідомив кореспонденту Інтерфакс-України Ю.Луканов.

Після отримання відповідей на запити, активісти руху «Стоп цензурі!» та медіаексперти мають намір зробити спільну заяву, в якій буде відображено всі аспекти ситуації, що склалася.

Як повідомлялося, 13 вересня колектив телекомпанії "АТН" у відкритому листі президенту України Віктору Януковичу звинуватив Г.Кернеса у "безпрецедентному тиску" і зловживанні службовим становищем, яке, на їхню думку, призвело до того, що канал був позбавлений можливості виходити в ефір.

14 вересня з харківського ефіру зник канал "А/ТВК", а телеканал "Фора", який раніше скоротив мовлення до 6-ти годин, повністю припинив мовлення. В ефірі обох зниклих з телеефіру каналів також транслювалися новини "АТН".

Директор ТОВ "Українські цифрові комунікації" Максим Цзян, що забезпечує передачу сигналу, пояснив відключення телеканалу "А/ТВК" проблемами з документацією. У каналу "Фора", за словами М.Цзяна, є заборгованість перед "Українськими цифровими комунікаціями" (близько 36,6 тис грн), а також проблеми з договором.

19 вересня співробітники телекомпанії "АТН" провели пікет перед Харківською міськрадою на знак протесту проти того, що їх позбавили можливості виходити в ефір.

Президент Віктор Янукович доручив уряду і Генпрокуратурі з'ясувати ситуацію навколо харківського телеканалу АТН.

АТН подала до Харківського окружного адміністративного суду позов на міську СЕС, яка нібито незаконно заблокувала сигнал телекомпанії.

У даний час новини "АТН" виходять тільки в інтернеті і в аудіоверсії на місцевій радіостанції «Нова хвиля».

За матеріалами: Інтерфакс-Україна
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Немає коментарів
Реклама
USD 25.64
EUR 27.25
Останні новини