Топ Новини

Ректор КПІ констатує наростаюче відставання якості підготовки і в загальноосвітній школі

20 жовтня 2011 в 13:21
З огляду підготовки фахівців із фундаментально-природничих дисциплін рівень освіти загальноосвітньої школи викликає велике занепокоєння.
deti_shkola_school_devushki_cvet_sentyabrya-99.jpg
Андрій Товстиженко, ZN.UA

Про це в інтерв’ю ZN.UA заявив ректор НТУУ «КПІ», академік НАН України Михайло Згуровський

«Справа в тому, що ось уже декілька останніх років до нас приходять дедалі гірше підготовлені абітурієнти з таких дисциплін, як фізика, математика, інформатика, - пояснив ректор. - Зокрема, протягом останніх двох років понад 50% тих, хто прийшов до нас із досить високими балами — від 180 до 200, ставши студентами, не витримують наших вимог із математики, і понад 65% — із фізики. Це свідчить про наростаюче відставання якості підготовки і в загальноосвітній школі».

Якщо порівняти результати з названих дисциплін 10—15 років тому із нинішніми, то, за словами М.Згуровського, «є всі підстави бити на сполох: такого хвилюючого відставання ми ще ніколи не мали».

Говорячи про вищу освіту в Україні, академік відзначив: «Мене хвилює те, що в освіті, особливо вищій, відбувається дуже багато подій, які жодним чином не забезпечують вдосконалення глибинного змісту освіти, підготовку того якісного людського капіталу, який може вирішувати важливі завдання держави — просування до передових країн світу, гідній участі у міжнародній науковій кооперації. Всі ті гучномовні заходи, що відбуваються в сфері освіти, ніяк не торкаються глибинного змісту освіти, не дають відповіді на запитання, як навчати і чому навчати. Світ сьогодні існує в умовах жорсткої конкурентної боротьби і в ній виграють ті країни, які здатні готувати якісний людський капітал за найновітнішими напрямками розвитку наук і технологій. Для цього вони визначають, за якими напрямками можуть конкурувати у міжнародному розподілі праці і створюють умови для підготовки висококласних фахівців у цих галузях знань науки і технологій. На жаль, у нас спостерігається наростаюче відставання у напрямках, де ми колись займали передові позиції, втрата наукових шкіл, занепад і старіння науково-лабораторної бази. Звісно, що це не дає змоги проводити дослідження на світовому рівні, а також готувати фахівців на рівні світових вимог».

«Якість освіти, її зміст — ось на що мають бути спрямовані головні зусилля по реформуванню освіти. На жаль, поки цього не спостерігається», - наголосив ректор. Він додав, що останні тенденції в українській освіті підтверджує і той факт, що ціла низка країн, такі як Китай, Туреччина, Іран та ін., в яких сьогодні стрімко розвиваються технології, дедалі частіше відмовляються від послуг української вищої освіти.  

Детальніше читайте у свіжому випуску «Дзеркала тижня. Україна» в інтерв’ю Лідії Суржик з Михайлом Згуровським.

Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Немає коментарів
Реклама
USD 25.77
EUR 27.74
Останні новини